Запис Детальніше

Природа вербальной агрессии у детей дошкольного возраста

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713892/
https://journals.umcs.pl/en/article/view/6913
 
Title Природа вербальной агрессии у детей дошкольного возраста
Charakter agresji werbalnej u dzieci w wieku przedszkolnym
 
Creator Кобильченко, В.В.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description В статье анализируется природа вербальной агрессии у детей дошкольного возраста, выявлены причины и механизмы ее основных проявлений. Установлено, что дети могут легко перейти от агрессии вербальной к физической агрессии. Было обнаружено, что у большинства детей чаще всего наблюдается прямая и косвенная вербальная агрессия, которая может выступать в качестве механизма самозащиты и как проявление страха или тревоги в тех случаях, когда ребенок видит реальную или мнимую опасность. Будучи агрессивным, ребенок пытается защитить себя.
The article analyzes the reasons for the occurrence of verbal aggression in preschoolage children. The causes of origin and the main mechanisms of its manifestation are revealed. It is established that children easily pass from verbal aggression to physical aggression. It was found
out that most children most often manifest direct and indirect verbal aggression, which can arise both as a mechanism of self-defense and as a manifestation of fear or anxiety in cases when the child sees a real or imagined danger. Being aggressive, the child seeks to protect himself.
 
Publisher UNIVERSITATIS MARIAE CURIE-SKŁODOWSKA
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713892/1/%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%AC%D0%AF%20%D0%9A%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9F%D0%9E%D0%9B%D0%AC%D0%A9%D0%90%202018.pdf
- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>) (2018) Charakter agresji werbalnej u dzieci w wieku przedszkolnym Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova (3). pp. 49-64. ISSN 2451-0491