Запис Детальніше

Участь у суспільній акції школярів України «Громадянин» як засіб формування та розвитку в учнів гімназії цінностей громадянського суспільства

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712868/
 
Title Участь у суспільній акції школярів України «Громадянин» як засіб формування та розвитку в учнів гімназії цінностей громадянського суспільства
Participation in the public action of Ukrainian pupils «Citizen» as a means for the formation and development of values of civil society in the upper secondary school pupils
 
Creator Савченко, Михайло Пилипович
 
Subject 314/316 Society
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Автор статті доводить, що участь учнів у розробці і реалізації проектів сприяє становленню їхніх громадянських компетентностей, виховує відповідальність за розв’язання тих проблем, з якими школа, місцева громада зіштовхується вже зараз, і тих, які доведеться розв’язувати після закінчення гімназії. У ході реалізації проектів школярі набувають навичок участі в громадському житті через практичний досвід співпраці з місцевою громадою та владними структурами.
The author argues that students’ participation in the project development and implementation promote the development of their civil competencies, bring the responsibility for solving the problems with which the school, the local community are facing right now, and those that have to be resolved after high school. During the project students acquire skills to participate in public life through hands-on experience working with the local community and authorities.
 
Publisher Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712868/1/Savch_2014.pdf
- Савченко, Михайло Пилипович (2014) Participation in the public action of Ukrainian pupils «Citizen» as a means for the formation and development of values of civil society in the upper secondary school pupils Дидактика: теорія і практика. pp. 105-113.