Запис Детальніше

Організація кооперативного навчання учнів: про що варто пам’ятати

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713774/
 
Title Організація кооперативного навчання учнів: про що варто пам’ятати
Cooperative learning organization: what we have to have in our mind
 
Creator Пометун, Олена Іванівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті узагальнено кількарічний досвід запровадження кооперативного навчання в загальноосвітніх школах України, визначено елементи кооперативного навчання, які викликають ускладнення у більшості українських вчителів. Приділено увагу потенціалу кооперативного навчання в умовах сучасної реформи української школи, зокрема у розвитку компетентності та особистісних якостей учнів. Зроблено висновки щодо того, як визначити ознаки правильно організованого вчителем кооперативного навчання.
The article generalizes the several years` experience of implementing of cooperative learning in secondary schools of Ukraine. Cooperative learning is considered as the organization of education in couples or small groups (4-6 persons) within the pupils who have common educational aim. The article pays attention to the potential of cooperative learning in view of the modern reformation of Ukrainian school, especially in developing of the competences and personal qualities in pupils. It`s suggested that cooperative learning gives pupils the opportunity of cooperation with their coevals, allows realizing the natural need for communication, and helps pupils to achieve higher results in acquirement of educational content.
 
Publisher Власов
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713774/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%83%D0%BD3.pdf
- Пометун, Олена Іванівна (2015) Cooperative learning organization: what we have to have in our mind Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 4. pp. 18-28.