Запис Детальніше

Вплив реформ Російської імперії другої половини ХІХ ст. на управління навчально-виховним процесом в духовних семінаріях

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713925/
http://umo.edu.ua/katalogh-vidanj/electronic-journal-the-theory-and-methods-of-educational-management-edition-2-16-2015
 
Title Вплив реформ Російської імперії другої половини ХІХ ст. на управління навчально-виховним процесом в духовних семінаріях
The influence of reforms of Russian empire of the second half of the nineteenth century on management of the educational process in seminaries
 
Creator Вініченко, А.А.
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
93/94 History
 
Description У статті аналізується становище духовних семінарій після реформ другої половини ХІХ ст. Увага акцентується на змінах в системі управління семінаріями, особливостях становища викладачів, специфіці виховного процесу в освітніх закладах духовного відомства, що вплинуло на формування світогляду семінаристів.
The article deals with the situation of seminaries after the reforms of the second half of the nineteenth century and focuseson the changes in the system of seminaries, the special situation of teachers, the specificity of the educational process in educational institutions of the spiritual ministry, which influenced the formation of seminarians outlook.
 
Publisher "Університет менеджменту освіти" НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713925/1/10-%D0%92%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80i%D1%8F_i_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BBi%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BE%D1%81%D0%B2i%D1%82%D0%BE%D1%8E__%E2%84%96_2%2816%29%2C_2015.pdf
- Вініченко, А.А. (2015) The influence of reforms of Russian empire of the second half of the nineteenth century on management of the educational process in seminaries The theory and methods of educational management, 2 (16). pp. 1-11. ISSN 2310-2411