Запис Детальніше

Особливості змісту та методики інтегрованого курсу «Дизайн і технології» технологічної освітньої галузі початкової освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713937/
http://lib.iitta.gov.ua/713469/
 
Title Особливості змісту та методики інтегрованого курсу «Дизайн і технології» технологічної освітньої галузі початкової освіти
Features of the content and methodology of the integrated course "Design and Technology" of the technological educational branch of elementary education
 
Creator Мачача, Тетяна Святославівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті сформульовано мета та завдання технологічної початкової освіти, розкриваються зміст та методика інтегрованого курсу початкової освіти «Дизайн і технології» на засадах концепції культурологічного змісту технологічної освіти. Висвітлено коротку історію розвитку технологічної освіти. Подано методику реалізації змістових ліній курсу «Дизайн і технології».
The purpose and tasks of technological elementary education are formulated in the article. The content and methodology of the integrated course of elementary education "Design and Technology" on the basis of the concept of culturological content of technological education are revealed. The short history of technological education development is shown. The method of realization of the content lines of the course "Design and Technology" is given.
 
Publisher УОВЦ "Оріон"
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713937/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Мачача, Тетяна Святославівна (2018) Features of the content and methodology of the integrated course "Design and Technology" of the technological educational branch of elementary education Primary education: Methodical recommendations for the use in the educational process of the Model educational program for the 1st form; methodical comments by leading scientists of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Pedagogical Sciences. pp. 111-118. ISSN ISBN 978-617-7485-41-3