Міжнародний вимір шкільного куррикулуму: модернізаційний аспект
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713947/
|
|
Title |
Міжнародний вимір шкільного куррикулуму: модернізаційний аспект
International dimension of school curriculum: modernization aspect |
|
Creator |
Lokshyna, O.I.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Шкільний курикулум як трансляційна модель суспільного досвіду чутлива до перетворень, які відбуваються в суспільстві. Це призводить до постійної модернізації навчального плану. Рух до його модернізації характеризується прогресивністю - від використання вертикальної моделі до збагачення її додатковими рівнями (регіональними / місцевими) і залученням нових агентів (шкіл, вчителів, батьків, громадськості, ЗМІ). У 21 столітті в умовах глобалізації та підвищення ролі міжнародних організацій у розробці навчальних планів можна простежити уніфікацію підходів до її модернізації. Однак його частота і характер визначаються національними особливостями кожної країни.
School curriculum as a translational model of public experience is sensitive to the transformations that occur in a society. It leads to a permanent modernization of the curriculum. The movement to modernize it is characterized by progressiveness – from using A vertical model to enriching it with additional levels (regional/local) and attracting new agents (schools, teachers, parents, the public, mass media). In the 21-st century under globalization and increasing the role of inter- national organizations in curriculum development one can trace unification of approaches to its modernization. However its frequency and character are defined by the national peculiarities of each country. |
|
Publisher |
„Lyceum”
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713947/1/Curriculum%20I%C8%98E-pages-27-29.pdf
- Lokshyna, O.I. (orcid.org/0000-0001-5097-9171 <http://orcid.org/0000-0001-5097-9171>) (2018) International dimension of school curriculum: modernization aspect In: Тези доповіді Міжнародної наукової конференції «Шкільний курикулум: проблеми і можливості для розвитку» (7 - 8 грудня 2018 р., м. Кишинів, Молдова) „Lyceum”, м. Кишинів, Молдова, pp. 27-29. ISBN 978-9975-48 |
|