Запис Детальніше

Підготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками засобами ІКТ

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25865/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2203
 
Title Підготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками засобами ІКТ
Подготовка будущих учителей начальных классов к педагогическому взаимодействию с родителями средствами ИКТ
Preparation of future primary school teachers to pedagogical interaction with parents by the means of ICT
 
Creator Семеній, Наталія Олегівна
 
Subject Web of Science
 
Description У статті представлено актуальну проблему підготовки майбутніх учителів початкових класів - їх здатності взаємодіяти з батьками. Дослідження стверджує, що найбільш ефективне навчання для майбутніх фахівців досягається використанням сучасних інтерактивних форм праці та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) під час лекцій, семінарів та семінарів. У ході комплексного вивчення цієї проблеми було проведено поглиблений аналіз робіт вітчизняних та зарубіжних науковців. Представлене студентське обстеження допомогло оцінити обсяг знань про проблему і підтвердила його актуальність і цілі. Представлені результати опитування студентів IV курсу спеціальності «Початкова освіта» Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка дали уявлення про масштаби та глибину знань з виявленої проблеми. У ході дослідження ми окреслили деякі необхідні складові, що сприяють готовності до взаємодії вчитель - батько, серед яких - пізнавальні, емоційні, психологічні, праксеологічні компоненти та риторичні навички. Представлені результати розробленої системи навчання з використанням різних інтерактивних форм роботи та інструментів ІКТ, а також перевірена та доведена її ефективність. Педагогічне дослідження проводилося в три етапи - рекордний, формувальний і контрольний експеримент. Ефективність розробленої системи відображена у порівняльній таблиці, за даними анкети контрольної групи на контрольній фазі дослідження. Наведені дані свідчать про необхідність додаткових заходів, спрямованих на підвищення готовності майбутніх учителів початкової школи до педагогічної взаємодії з батьками за допомогою інформаційних та комунікаційних технологій. Результати дослідження свідчать про необхідність підвищення риторичних навичок та практичної складової готовності майбутніх учителів початкових класів до роботи з батьками. Для досягнення поставленої мети доцільно запровадити запропоновану систему роботи зі студентами у навчальний процес вищих навчальних закладів.
В статье представлена ​​актуальная проблема подготовки будущих учителей начальных классов - их умение общаться с родителями. В исследовании утверждается, что наиболее эффективная подготовка будущих специалистов достигается использованием современных интерактивных форм работы и информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) во время лекций, семинаров и практикумов. В ходе комплексного изучения этой проблемы был проведен углубленный анализ работ отечественных и зарубежных ученых. Представленный опрос студентов помог оценить объем знаний по проблеме и подтвердил ее актуальность и цели. Представленные результаты опроса студентов IV курса специальности «Начальное образование» в Педагогическом институте Киевского университета имени Бориса Гринченко позволили составить представление о размахе и глубине знаний по выявленной проблеме. В ходе исследования мы наметили некоторые необходимые компоненты, способствующие готовности к взаимодействию учителя и родителя, в том числе когнитивные, эмоциональные, психологические, праксеологические компоненты и риторические навыки. Представлены результаты разработанной системы обучения с использованием различных интерактивных форм работы и инструментов ИКТ, проверена и доказана ее эффективность. Педагогическое исследование проводилось в три этапа - запись, формирование и контрольный эксперимент. Эффективность разработанной системы отражена в сравнительной таблице, согласно данным опросного листа контрольной группы в контрольной фазе исследования. Представленные данные свидетельствуют о необходимости дополнительных мер, направленных на повышение готовности будущих учителей начальной школы к педагогическому взаимодействию с родителями посредством информационных и коммуникационных технологий. Результаты исследования демонстрируют необходимость повышения риторических навыков и практической составляющей готовности будущих учителей начальной школы работать со своими родителями. Для достижения этой цели целесообразно внедрить предложенную систему работы со студентами в учебный процесс вузов.
The paper presents a current problem of training the future primary school teachers – their ability to interact with parents. The study argues that the most effective training for future specialists is reached by the use of modern interactive forms of work and information and communication technologies (ICT) during lectures, seminars and workshops. During the complex study of this problem, an in-depth analysis of the works by domestic and foreign scholars was carried out. The represented student survey helped to evaluate the scope of knowledge about the issue and corroborated its relevance and objectives. The presented results of the survey of students of the IV course of the specialty «Primary education» at the Pedagogical Institute of the Borys Grinchenko Kyiv University provided an idea of the scope and depth of knowledge on the identified problem. During the research we outlined some necessary components promoting readiness for teacher – parent interaction, among them cognitive, emotional, psychological, praxeological components and rhetorical skills. The results of the developed training system with the use of various interactive forms of work and ICT tools are presented and its efficiency tested and proved. The pedagogical study was carried out in three stages – the recording, forming and control experiment. The effectiveness of the developed system is reflected in the comparative table, according to the data of the questionnaire of the control group in the control phase of the study. The presented data testify to the necessity of additional measures aimed at increasing the readiness of future teachers of elementary school for pedagogical interaction with parents through means of information and communication technologies. The results of the study demonstrate the need to increase the rhetorical skills and the praxis component of the readiness of future primary school teachers to work with their parents. To achieve this goal it is expedient to introduce the proposed system of work with students in the educational process of institutions of higher education.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
 
Date 2018-10
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25865/1/N_Semeniy_ITLT.pdf
Семеній, Наталія Олегівна (2018) Підготовка майбутніх учителів початкових класів до педагогічної взаємодії з батьками засобами ІКТ Information Technologies and Learning Tools (5). с. 226-238. ISSN 2076-8184