Запис Детальніше

Дидактичні основи організації навчально-екскурсійної діяльності як засобу вибудовування суб’єкт-суб’єктивної взаємодії тих, хто навчає, з тими, хто навчається

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25867/
 
Title Дидактичні основи організації навчально-екскурсійної діяльності як засобу вибудовування суб’єкт-суб’єктивної взаємодії тих, хто навчає, з тими, хто навчається
Дидактические основы организации учебно-экскурсионной деятельности как средства выстраивания субъект-субъективного взаимодействия тех, кто учит, с теми, кто учится
Didactic bases of organization of study-excursion activity as a means of constructing the subject-subjective interaction of those who teach with those who study
 
Creator Мієр, Тетяна Іванівна
 
Subject Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
 
Description Модернізаційні процеси поширюються на різні аспекти освітньої галузі, у тому числі й на дидактику та її інструментарій (підходи, зміст, форми, засоби тощо). Власне авторське бачення модернізаційних процесів реалізовано на рівні введення в науковий обіг поняття «міждіяльнісна інтеграція» та його використання для визначення дидактичних основ феноменів, у назвах яких зазначено два (три) види діяльності (як-от, навчально-екскурсійна, проектно-управлінська, навчально-дослідницька тощо). Застосування підходу «міждіяльнісна інтеграція» слугує ґрунтовному визначенню дидактичних основ аналізованого феномену на основі дослідження видів діяльності, які відображено в назві утворення. Зазначене здійснюється з огляду на складники діяльності тих, хто навчає (йдеться про викладання й управління), складники діяльності тих, хто навчається (різноспособове учіння (учіння «я навчаю себе», учіння «я навчаю інших», учіння «мене навчають інші», учіння у взаємонавчанні)) та взаємодію між тими, хто навчає, та тими, хто навчається. Визначене застосовано стосовно феномену «навчально-екскурсійна діяльність» й реалізовано в такий спосіб: виокремлено дидактичні основи навчальної діяльності та екскурсійної; схарактеризовано повну та часткову інтеграцію цих видів діяльності, розкрито діяльність тих, хто навчає, та діяльності тих, хто навчається, в контексті суб’єкт-суб’єктної взаємодії, яка виявляється під час різноспособового учіння.
Модернизационные процессы распространяются на различные аспекты образования, в том числе и на дидактике и ее инструментарий (подходы, содержание, формы, средства и т.д.). Собственно авторское видение модернизационных процессов реализовано на уровне введения в научный оборот понятие «миждияльнисна интеграция» и его использование для определения дидактических основ феноменов, в названиях которых указано два (три) виды деятельности (например, учебно-экскурсионная, проектно-управленческая, учебно исследовательская и т.д.). Применение подхода «миждияльнисна интеграция» служит основательном определению дидактических основ рассматриваемого феномена на основе исследования видов деятельности, отражено в названии образования. Указанное осуществляется с учетом составляющие деятельности тех, кто учит (речь идет о преподавании и управления), составляющие деятельности учащихся (ризноспособове учения (учения «я учу себя», учения «я учу других», учения «меня учат другие», учения в взаимообучение)) и взаимодействие между теми, кто учит, и теми, кто учится. Определенное применено в отношении феномена «учебно-экскурсионная деятельность» и реализовано следующим образом: выделены дидактические основы учебной деятельности и экскурсионной; охарактеризован полную и частичную интеграцию этих видов деятельности, раскрыта деятельность тех, кто учит, и деятельности учащихся в контексте субъект-субъектного взаимодействия, которая проявляется при ризноспособового учения.
Modernizatsiyni protsesy poshyryuyutʹsya na rizni aspekty osvitnʹoyi haluzi, u tomu chysli y na dydaktyku ta yiyi instrumentariy (pidkhody, zmist, formy, zasoby toshcho). Vlasne avtorsʹke bachennya modernizatsiynykh protsesiv realizovano na rivni vvedennya v naukovyy obih ponyattya «mizhdiyalʹnisna intehratsiya» ta yoho vykorystannya dlya vyznachennya dydaktychnykh osnov fenomeniv, u nazvakh yakykh zaznacheno dva (try) vydy diyalʹnosti (yak-ot, navchalʹno-ekskursiyna, proektno-upravlinsʹka, navchalʹno-doslidnytsʹka toshcho). Zastosuvannya pidkhodu «mizhdiyalʹnisna intehratsiya» sluhuye gruntovnomu vyznachennyu dydaktychnykh osnov analizovanoho fenomenu na osnovi doslidzhennya vydiv diyalʹnosti, yaki vidobrazheno v nazvi utvorennya. Zaznachene zdiysnyuyetʹsya z ohlyadu na skladnyky diyalʹnosti tykh, khto navchaye (ydetʹsya pro vykladannya y upravlinnya), skladnyky diyalʹnosti tykh, khto navchayetʹsya (riznosposobove uchinnya (uchinnya «ya navchayu sebe», uchinnya «ya navchayu inshykh», uchinnya «mene navchayutʹ inshi», uchinnya u vzayemonavchanni)) ta vzayemodiyu mizh tymy, khto navchaye, ta tymy, khto navchayetʹsya. Vyznachene zastosovano stosovno fenomenu «navchalʹno-ekskursiyna diyalʹnistʹ» y realizovano v takyy sposib: vyokremleno dydaktychni osnovy navchalʹnoyi diyalʹnosti ta ekskursiynoyi; skharakteryzovano povnu ta chastkovu intehratsiyu tsykh vydiv diyalʹnosti, rozkryto diyalʹnistʹ tykh, khto navchaye, ta diyalʹnosti tykh, khto navchayetʹsya, v konteksti subʺyekt-subʺyektnoyi vzayemodiyi, yaka vyyavlyayetʹsya pid chas riznosposobovoho uchinnya.
Показати більше
1428/5000
Modernization processes extend to various aspects of the educational field, including didactics and its tools (approaches, content, forms, tools, etc.). Actually, the author's vision of modernization processes is realized at the level of introduction into the scientific circle of the concept of "interagency integration" and its use for the determination of didactic fundamentals of phenomena, whose names include two (three) types of activities (for example, educational excursion, project management, training research, etc.). The application of the "interagency integration" approach serves as a solid definition of the didactic foundations of the phenomenon under analysis, based on the study of the types of activity that are reflected in the name of the education. The above is carried out taking into account the components of the activities of those who teach (in terms of teaching and management), the components of the activities of those who study (a different teaching (learning "I teach myself," the teachings "I teach others", teach "teach me others" teaching in mutual learning)) and the interaction between those who teach and those who study. The definition is applied in relation to the phenomenon of "educational excursion activity" and is implemented as follows: the didactic basis of educational activity and excursion is singled out; characterized the full and partial integration of these activities, discloses the activities of those who teach and the activities of those who study in the context of the subject-subject interaction, which is manifested during a different teaching.
 
Publisher «Научен хронограф» ЕООД
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25867/8/T_Miier_DBOOT_2018.pdf
Мієр, Тетяна Іванівна (2018) Дидактичні основи організації навчально-екскурсійної діяльності як засобу вибудовування суб’єкт-суб’єктивної взаємодії тих, хто навчає, з тими, хто навчається Научен вектор на Балканите (1). с. 67-70. ISSN 2603-4840