Впровадження змішаної форми навчання в процес викладання основного музичного інструмента.
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26007/
|
|
Title |
Впровадження змішаної форми навчання в процес викладання основного музичного інструмента.
Внедрение смешанной формы обучения в процесс проподавания основного музыкального инструмента. Implementation of a mixed form of studying in the process of teaching of the basic musical instrument. |
|
Creator |
Ляшенко, Ольга Дмитрівна
Киричук, Тетяна Михайлівна |
|
Subject |
Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
У статті розглянуто таку форму навчання, як змішане навчання. Презентовано використання нової моделі змішаної форми навчання на індивідуальних заняттях в класах фортепіано та бандури. Розглянуто науковий метод пізнання творів мистецтв на різних етапах цієї моделі. Доведено доцільність впровадження в педагогічну практику роботи зі студентами таких методичних прийомів, як «опорні образи» та «оціночні судження».
В статье рассмотрена такая форма обучения, как смешанное обучение. Охарактеризована новая модель смешанной формы обучения на индивидуальных занятиях в классах фортепиано и бандуры. Рассмотрен научный метод познания произведений искусств на разных этапах этой модели. Доказана целесообразность внедрения в педагогическую практику работы со студентами таких методических приемов, как «опорные образы» и «оценочные суждения». The article focuses on the professional training of students in higher educational institutions. In the field of scientists there are those students who have not enough high training and are engaged in the classes of piano and bandura. A new model of individual classes is presented. The authors combine the formal means of teaching - work in individual classes, the processing of practical material - with informal, for example, discussion, listening with ICT musical material. Such a mixed form of learning organically combines both in situational and distance learning. Such a model of a mixed form of learning looks like this: distance learning (DL) → individual lessons → self-study of musical works - communication on the basis of information and communication technologies (ICT). • DL (formation of basic knowledge during the study and comprehension of musical and theoretical material); • individual lessons (detailed work on musical works, discussion on this topic) • independent study of musical works (implementation of practical tasks on the basis of the studied educational material), • ICT communication (listening to music and discussion of it in online education). Attention is drawn to the scientific method of interpretation, which will be effective and effective in the processing of musical works at all stages of this model. The expediency of introducing such methodical techniques as "supporting images" and "evaluative judgments" into the pedagogical practice of working with students is proved. |
|
Publisher |
РВВ КДПУ ім. В. Винниченка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26007/1/O_Liashenko_T_Kyrychuk_AN_173_2018.pdf
Ляшенко, Ольга Дмитрівна та Киричук, Тетяна Михайлівна (2018) Впровадження змішаної форми навчання в процес викладання основного музичного інструмента. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Серія: Педагогічні науки. (173). с. 208-212. ISSN 978-966-7406-57-8 |
|