Запис Детальніше

Модель педагогічної освіти сучасного університету

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26032/
http://npo.kubg.edu.ua/numbers.html
 
Title Модель педагогічної освіти сучасного університету
Модель педагогического образования современного университета
Model of pedagogical education of the modern university
 
Creator Братко, Марія Василівна
Хоружа, Людмила Леонідівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті актуалізується проблема педагогічної освіти відповідно до нових концептуальних засад її розвитку,
робиться спроба охарактеризувати на прикладі Київського університету імені Бориса Грінченка модель освітньо-
наукового комплексу вищої педагогічної освіти, діяльність якого відповідає принципам цілісності, неперервності,
системності, відкритості, варіативності форм професійної підготовки. Авторами виділяються різновиди
неперервної педагогічної освіти; характеризуються основні організаційні особливості підготовки фахівців на
різних етапах педагогічної освіти з урахуванням її різновидів; виокремлюються варіативні форми неперервної
педагогічної освіти за відповідними етапами (допрофесійним, адаптаційно-професійним, системно-професійним,
акме-професійним). Кожен з етапів має своє змістове наповнення, що відповідає сучасним освітнім трендам:
впровадження компетентнісного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного підходів; розвиток інноваційного
мислення та лідерського потенціалу; створення умов для інклюзивного навчання тощо. У статті акцентується
увага на перевагах впровадження пропонованої моделі, що вбачаються у диверсифікації педагогічної підготовки,
розширенні компетентнісного поля застосування педагогічних знань та навичок, створенні динамічного
освітнього середовища, мотивації здобувачів вищої освіти до самоорганізації в процесі вибудовування власної
траєкторії професійного розвитку.
В статье актуализируется проблема педагогического образования в контексте новой Концепции ее
развития, предпринимается попытка охарактеризовать на примере Киевского университета имени
Бориса Гринченко модель учебно-научного комплекса высшего педагогического образования, деятельность
которого построена на принципах целостности, непрерывности, системности, открытости,
вариативности форм профессиональной подготовки.
The article actualizes the problem of pedagogical education in accordance with the new conceptual principles of its
development; there is an attempt to describe a model of educational and scientific complex for higher pedagogical
education on the example of the Borys Grinchenko Kyiv University. The activity of the complex corresponds to the
principles of integrity, continuity, regularity, openness, variability of professional training forms. Management of such
a complex has an adaptive character and is determined by the purposefulness, consistency, resource availability, the
interaction of control and controlled subsystems. The authors identify varieties of continuous pedagogical education;
characterize the main organizational features of training specialists at different stages of pedagogical education, taking
into account its varieties; varied forms of continuous pedagogical education are distinguished at the appropriate stages
(pre-professional, adaptive-professional, system-professional, acme-professional). Each of the stages has its own
content, which corresponds to modern educational trends: the introduction of competence, person-oriented, and activity
approaches; development of innovative thinking and leadership potential; creating conditions for inclusive education,
etc. This way provides favorable conditions for the professional-personal formation of a pedagogue at all stages of this
process: from the defining of professional intentions to improving pedagogical skills. The article focuses on the
advantages of introducing the proposed model, which are seen in the diversification of pedagogical training, expanding
the competence field of pedagogical knowledge and skills usage; in creating a dynamic educational environment, and
in motivating higher education graduates to self-organization in the process of building their own professional
development trajectory.
 
Publisher Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26032/1/lkhoruzha%20mbratko.pdf
Братко, Марія Василівна та Хоружа, Людмила Леонідівна (2018) Модель педагогічної освіти сучасного університету Неперервна професійна освіта: теорія і практика (3-4). с. 7-13. ISSN 1609-8595