Didactic video creation as a component of the implementation xxi century teachers’ methodological competencies
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26084/
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/128#.XCOLKtIzaUk |
|
Title |
Didactic video creation as a component of the implementation xxi century teachers’ methodological competencies
Створення дидактичного відео як компонента реалізації методичних компетентностей викладача ХХІ століття |
|
Creator |
Василенко, Світлана Василівна
Морзе, Наталія Вікторівна Рейз, Антоніо |
|
Subject |
Erih Plus
|
|
Description |
This article is devoted to the results of the study of the developing method for creating didactic video and its use in educational process of higher education institutions. The authors made teacher’s survey about they experience in creating video, knowledge of the principles and stages, tools for creating and editing video. The article proves the choice of the topic because of the predominance of the visual style of perception of information by the educated youth. The list of IT-competencies and methodological competences of teachers necessary for the creation of the didactic video is listed. A certain list of tools that can be used to create a didactic video with algorithms for the use of these tools in the preparation of high-quality educational video materials is proposed. Provides some information about online and software applications for video editing. In addition, the authors emphasize that the quality of the didactic video is determined by the quality of multimedia presentations, the description of which requirements is also given in the article. Ця стаття присвячена результатам дослідження доцільності розробки методики створення дидактичного відео для використання у освітньому процесі закладів вищої освіти. Автори здійснили опитування викладачів щодо наявності досвіду створення відео, знання принципів та етапів, інструментів для створення та редагування відео. У статті обгрунтовано вибір теми з огляду на переважання візуального стилю сприйняття інформації молоддю, що навчається. Перелічено необхідні для створення дидактичного відео ITкомпетенції та методичні компетенції викладачів. Пропонується певний перелік інструментів, що можуть бути використані для створення дидактичного відео з алгоритмами застосування цих інструментів при підготовці якісних навчальних вдеоматеріалів. Надано деяку інформацію про онлайнові та стільникові програмні застосунки для редагування відео. Крім того атоври наголошують, що якість дидактичного відео визначається якістю мультимедійних презентацій, опис вимог до яких також наводиться у статті. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2018-05
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26084/1/A_Reis_N_Morze_S_Vasylenko_OEEEMU.pdf
Василенко, Світлана Василівна та Морзе, Наталія Вікторівна та Рейз, Антоніо (2018) Створення дидактичного відео як компонента реалізації методичних компетентностей викладача ХХІ століття Open educational e-environment of modern University. с. 1-10. ISSN 2414-0325 |
|