Запис Детальніше

Етос музики в українській культурі кінця ХХ-початку ХХІ ст.

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26129/
 
Title Етос музики в українській культурі кінця ХХ-початку ХХІ ст.
Этос музыки в украинской культуре конца ХХ-начала ХХІ столетия
Ethos of music in the Ukrainian culture of the late XX-early XXI century
 
Creator Каблова, Тетяна Борисівна
 
Subject Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Мета роботи. Дослідження присвячено аналізу музичного етоса в контексті української сучасної культури. В статті розглядається специфіка втілення основних суспільних подій в сучасній музиці, переважно популярній, кінця ХХ початку ХХІ століття. Зроблено акцент на пісенній культурі, як найбільш типовій для української ментальності. Розглянуто найбільш знакові виконавці та популярні гурти в контексті становлення українського етосу музичної культури. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу певні погляди стосовно української популярної музики ХХ-ХХІ ст. та її культурного коду як етосу музики. Наукова новизна полягає в висвітленні специфіки існування етосу музики в українській музичній культурі кінця ХХ початку ХХІ століття як втілення основних історичних та суспільних ідей. Вперше розглянуто діяльність популярних виконавців та музичних гуртів як сфери формування духовної компоненти самоідентифікації української ментальності та, як слідство, етосу музики. Творча специфіка виконавців в такому контексті обмежує в форму просторову та часову характеристики певного історичного рівня кінця ХХ- початку ХХІ ст., що й сприяє виявленню духу музики. Висновки. В статті доведено кореляцію світ реальний – світ духовний (музичне мистецтво) відповідно до існування етосу музики. Наведений огляд демонструє наявність субстанціональної змістовності музичної пісенної культури кінця ХІХ початку ХХ ст., що й втілює поняття етосу музики.
Цель работы. Исследование посвящено анализу музыкального этоса в контексте украинской современной культуры. В статье рассматривается специфика реализации основных общественных событий в современной музыке, преимущественно популярной, конца ХХ начала XXI века. Сделан акцент на песенной культуре, как наиболее типичной для украинской ментальности. Рассмотрены наиболее знаковые исполнители и популярные группы в контексте становления украинской этоса музыкальной культури. Методология исследования заключается в применении сравнительного, историко-логического методов. Указанный методологический подход позволяет раскрыть и подвергнуть анализу определенные взгляды относительно украинской популярной музыки ХХ-ХХI вв. и ее культурного кода как этоса музыки. Научная новизна заключается в освещении специфики существования этноса музыки в украинской музыкальной культуре конца ХХ начала XXI века как воплощение основных исторических и общественных идей. Впервые рассмотрена деятельность популярных исполнителей и музыкальных групп как сферы формирования духовной компоненты самоидентификации украинской ментальности и, как следствие, этоса музыки. Творческая специфика исполнителей в таком контексте ограничивает в форму пространственную и временную характеристики определенного исторического уровня конца ХХ-начала XXI вв., И способствует выявлению духа музыки. Выводы. В статье доказано корреляцию мир реальный - мир духовный (музыкальное искусство) в соответствии с существования этноса музыки. Приведенный обзор показывает наличие субстанциональной содержательности музыкальной песенной культуры конца XIX начала ХХ в., И воплощает понятие этоса музыки.
The purpose of the work. The research is devoted to the analysis of musical ethos in the context of Ukrainian contemporary culture. The article deals with the specifics of the embodiment of the main social events in contemporary music, mostly popular, at the end of the twentieth century of the XXI century. The author in article an emphasis on song culture, as the most typical for Ukrainian mentality. The most significant performers and popular bands are considered in the context of the formation of the Ukrainian ethos of musical culture. The methodology of the study is to apply comparative, historical and logical methods. This methodological approach allows us to reveal and analyze certain views about Ukrainian popular music of the XX-XXI centuries. and its cultural code as an ethos of music. The scientific novelty is to highlight the specifics of the existence of ethos of music in the Ukrainian musical culture at the end of the twentieth century of the XXI century as the embodiment of the basic historical and social ideas. For the first time the activities of popular performers and music groups are considered as areas for the formation of the spiritual component of self-identification of Ukrainian mentality and, consequently, ethos of music. The creative specificity of performers in this context limits the spatial and temporal characteristics of a certain historical level of the late 20th and early 21st centuries into forms, which contributes to the discovery of the spirit of music. Conclusions. The article proves the correlation of the real world - the spiritual world (musical art) according to the existence of the ethos of music. The above review shows the existence of a substantial content of musical song culture of the late nineteenth and early twentieth centuries, which embodies the notion of ethos of music.
 
Publisher Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв
 
Date 2018-12
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26129/1/T_Kablova_KiS_2_2018_%20%282%29.pdf
Каблова, Тетяна Борисівна (2018) Етос музики в українській культурі кінця ХХ-початку ХХІ ст. Культура і Сучасність. ISSN 2226-0285