Підготовка фахівців у галузі спеціальної освіти: нові підходи
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26136/
|
|
Title |
Підготовка фахівців у галузі спеціальної освіти: нові підходи
Подготовка специалистов в области специального образования: новые подходы Training of specialists in the field of special education: new approaches |
|
Creator |
Мартинчук, Олена Валеріївна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті представлено спроби описати деякі нові підходи до підготовки фахівців у галузі сфера спеціальної освіти в контексті переходу від медичної до соціально-інклюзивної моделі в освіті. На основі використання методу прямої структурної оцінки ми проаналізували стан освітніх компетенцій, які необхідні для успішної роботи вчителя в комплексі у тому числі матеріали Європейського агентства з особливих потреб та інклюзивної освіти проект «Освіта викладачів для включення» (2009 - 2012). Ми визначили основні компетенції, які необхідні для сучасного спеціального вчителя для роботи в умовах інклюзивного простору. Це: повага до різноманітності дітей; планування, організація і здійснення процесу оцінки розвитку дітей та їх освітніх потреби; підтримка дітей з різними освітніми потребами; планування та організація особистості допомога дітям; створення та оцінка інклюзивного освітнього простору; фахівців і робота з командою батьків; пошук ресурсів громад для реалізації освітніх потреб дітей; реалізації педагогічного коучингу для створення інклюзивного навчального процесу. Це може бути реалізовано на основі узагальнення теоретичних підходів для підготовки вчителів до роботи в інклюзивному просторі. Ми визначили ключові фактори, які сприяють реалізації запропонованих компетенцій. Ці фактори відповідають педагогічній освіті та політиці викладання в умовах інклюзивної освіти. Визначено нові підходи до підготовки фахівців спеціальної освіти в контексті реформування нової української школи з акцентом на інклюзивність. Практична цінність досліджень полягає у запропонованих нових підходах до підготовки спеціальних викладачів в контексті соціально-інклюзивної моделі освіти, яка може бути реалізована через нові освітні програми для фахівців за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта». Перспективи подальших наукових досліджень можна побачити в поліпшенні змісту і технології підготовки майбутніх спеціальних вчителів до професійної діяльності в умовах інклюзивного виховання. The article presents an attempt to describe some new approaches for training specialists in the field of special education in the context of the transition from medical to socially-inclusive model in education. Based on the usage of the direct structural evaluation method we have analyzed the state of the educational competencies, which are necessary for the successful teacher’s work in an inclusive space including the materials of the European Agency for Special Needs and inclusive Education project «Teacher Education for Inclusion» (2009 — 2012). We have identified basic competences, which are necessary for a modern special teacher for work in conditions of inclusive space. They are: the respect forthe diversity of children; planning, organization and implementation of the process of assessing the development of children and their educational needs; children's with different educational needs support; planning and organization of individual assistance for children; creation and evaluation of an inclusive educational space; specialists and parents team work; search community resources for realize children's educational needs; realization of pedagogical coaching for creation of an inclusive educational process. This can be realized on the basis of generalization of theoretical approaches for training teachers to work in an inclusive space. We have identified key factors which promote implementation of the proposed competencies. These factors correspond to pedagogical education and policy of teaching in conditions of inclusive education. We outlined new approaches for training special education specialists in the context of reforming of the new Ukrainian school with a focus on inclusive. The practical value of the research is in proposing of the new approaches fortraining special teachers in the context of the socially-inclusive model in education which can be implemented through new educational programs for specialists majoring in specialty 016 «Special Education». Prospects for further scientific research can be seen in improving of the content and technology of training of future special teachers for professional activities in conditions of inclusive educational space. |
|
Publisher |
Державне інформаційно-підприємство видавництво "Педагогічна преса" Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26136/1/O_Martynchyk_PFGSONP_KSPKIO_2018.pdf
Мартинчук, Олена Валеріївна (2018) Підготовка фахівців у галузі спеціальної освіти: нові підходи Особлива дитина: навчання і виховання (1(85)). с. 15-28. ISSN 2312-2781 |
|