Запис Детальніше

Професійна підготовка вчителів початкової школи до роботи з батьками: досвід Польщі та виклики для України

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26181/
 
Title Професійна підготовка вчителів початкової школи до роботи з батьками: досвід Польщі та виклики для України
Профессиональная подготовка учителей начальной школы к работе с родителями: опыт Польши и вызовы для Украины
Professional training of primary school teachers to work with parents: Polish experience and challenges for Ukraine
 
Creator Сінельнікова, Наталія Олегівна
 
Subject Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
 
Description Професійна підготовка вчителів початкової школи до роботи з батьками в Польщі здійснюється із залученням сучасних технологій навчання, а саме – ІКТ. Досвід польських учителів та позитивні результати роботи свідчать про стратегічно правильний вектор розвитку державної політики у цій сфері. В Україні з кожним роком дедалі відчутнішою є потреба в удосконаленні змісту підготовки вчителів початкової школи, інформаційному забезпеченні освітнього процесу. Зберігається стійка тенденція до формування інформаційних компетенцій майбутніх учителів початкової школи, збагачення їх інноваційними досягненнями європейських країн.
Дані анкетування, проведеного серед українських учителів початкової школи, свідчать про те, що форми роботи з батьками, які використовувалися донині, мають більш традиційний характер. Аналогічне опитування, проведене польськими науковцями, спрямоване більш на індивідуальний підхід учителів до батьків засобами ІКТ. Перед вітчизняною системою вищої освіти постає необхідність запозичення результативного досвіду Польщі. Уваги потребує зосередження викладачів вищої школи саме на методичній підтримці майбутніх учителів початкової школи у контексті сучасних форм роботи з батьками.
Профессиональная подготовка учителей начальной школы к работе с родителями в Польше осуществляется с привлечением современных технологий обучения, а именно - ИКТ. Опыт польских учителей и положительные результаты работы свидетельствуют о стратегически правильный вектор развития государственной политики в этой сфере. В Украине с каждым годом все ощутимее потребность в совершенствовании содержания подготовки учителей начальной школы, информационном обеспечении образовательного процесса. Сохраняется устойчивая тенденция к формированию информационных компетенций будущих учителей начальной школы, обогащение их инновационными достижениями европейских стран.
Данные анкетирования, проведенного среди украинских учителей начальной школы, свидетельствуют о том, что формы работы с родителями, которые использовались до сих пор, имеют более традиционный характер. Аналогичный опрос, проведенный польскими учеными, направленное более на индивидуальный подход учителей к родителям средствами ИКТ. Перед отечественной системой высшего образования возникает необходимость заимствования результативного опыта Польши. Внимания требует сосредоточения преподавателей высшей школы именно на методической поддержке будущих учителей начальной школы в контексте современных форм работы с родителями.
The vocational training of elementary school teachers to work with parents in Poland is carried out with the use of modern learning technologies, namely ICT. The experience of Polish teachers and the positive results of work testify to the strategically correct vector of state policy development in this area. In Ukraine, every year, the need to improve the content of primary school teachers' training, information provision of the educational process is becoming increasingly tangible. There is a steady tendency towards the formation of informational competences of future primary school teachers, enriching them with the innovative achievements of European countries.
The survey data from Ukrainian elementary school teachers show that forms of work with parents used up to date are more traditional. A similar poll conducted by Polish scholars is aimed at more on the individual approach of teachers to parents by means of ICT. Before the domestic system of higher education, it becomes necessary to borrow the Polish experience. Attention is needed to focus the teachers of higher education on the methodological support of future primary school teachers in the context of modern forms of work with parents.
 
Publisher Гнозис
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26181/1/N_Semeniy_PPVPSHDRZBDPTVDU_2018.pdf
Сінельнікова, Наталія Олегівна (2018) Професійна підготовка вчителів початкової школи до роботи з батьками: досвід Польщі та виклики для України Пост-травматичний стресовий розлад: дорослі, діти та родини в ситуації війни. с. 419-428. ISSN 978-966-2760-85-9