Індивідуально-авторська версія національної ідентичності в романах італійського письменника Джорджо Щербаненка «Приватна Венера» та «Тенета зради»
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26206/
http://if.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/gi/events.gi/2018_2019/Manuskript_6.pdf 966 – 7486 – 15 |
|
Title |
Індивідуально-авторська версія національної ідентичності в романах італійського письменника Джорджо Щербаненка «Приватна Венера» та «Тенета зради»
|
|
Creator |
Вишницька, Юлія Василівна
Коломоєць, Олена |
|
Subject |
Інші (не входять ні до фахових, ні до наукометричних баз)
|
|
Description |
У статті представлено індивідуально-авторську версію національної ідентичності в романах італійського письменника Джорджо Щербаненка «Приватна Венера» та «Тенета зради». Наукова розвідка написана з метою виокремлення образно-мотивних домінант на позначення національної ідентичності та аналізу їх вираження в зазначених детективних романах. У роботі викладено погляди дослідників на феномен ідентичності у його взаємозв'язку із процесами індустріалізації, соціалізації та оточуючого середовища, а також мові як основного засобу культурної ідентифікації. Виділяються та описуються позиції, що репрезентують ідентичність безпосередньо в літературі, а саме мова, соціальна палітра та бекграунд. Особлива увага акцентується на засобах їх відображення в італійській детективній прозі на прикладі романів Дж.Щербаненка «Приватна Венера» та «Тенета зради»: locus criminalis, де основою є бекграунд як альтернатива класичній оповіді про факт злочину, розлогі описи антагоністичних кримінальних структур як виразників негативної ідентичності, художні акценти (стилістичні повтори, епітети, метафори, оксюморони) на побутових деталях та міланському діалекті. На основі фрагментів тексту розглянуті особливості творчої манери письменника, а також його новаторські риси з позиції зображення італійської дійсності, як одного з основних маркерів ідентичності. Актуальність даної статті полягає у тому, що саме Дж.Щербаненко дав поштовх для старту нового процесу культурної та літературної ідентифікації, відображення якого в літературі позначається браком наукових праць як на теренах України, так і в європейському просторі.
The article deals with the individual and authorial version of the national identity in the detective novels of the Italian writer Giorgio Shcherbanenko «Venere Privata» and «Traditori di tutti». Scientific research was written in order to distinguish the figurative and motivational dominants that are used to represent the national identity in the fiction and to analyze their functions in the detective stories mentioned above. The paper represents the opinions of researchers about the phenomenon of identity in relation to the processes of industrialization, socialization and the environmental development, as well as language as one of the main means of identification. Here are classified and described the main markers of identity representation in the literature, namely the language, the social palette and the background. The special attention is paid to the means and peculiarities of their reflection in the Italian crime fiction, based on the novels of G. Shcherbanenko «Venere Privata» and «Traditori di tutti»: locus criminalis - the background as an alternative to the classical narrative about the crime, the detailed descriptions of antagonistic criminal structures as representatives of negative identities, stylistic accents (reiterations, epithets, metaphors, oxymorons) on the details of everyday life and the Milanese dialect. On the basis of the text fragments were examined the particular characteristics of author's style of writing as well as his innovative way of Italian reality representation, what is considered to be one of the main markers of identity. The urgency of the research is determined by the fact that it was Giorgio Shcherbanenko who gave an impulse to the launch of a new process of cultural and literary identification, which reflection in fiction is noted for the lack of scientific works both in Ukraine and in other European countries. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26206/1/Vyshnytska_Kolomoyec_Manuskript_2018_6.pdf
Вишницька, Юлія Василівна та Коломоєць, Олена (2018) Індивідуально-авторська версія національної ідентичності в романах італійського письменника Джорджо Щербаненка «Приватна Венера» та «Тенета зради» Manuscript: Класична спадщина і сучасний літературний процес / Редкол: Ю. І. Ковбасенко (голов. ред.), Гальчук О.В. (випуск. ред.) та ін. – К.: Київський університет імені Бориса Грінченка. – 2018. – № 6 (1) (6). с. 11-22. ISSN 966 – 7486 – 15 |
|