Українська книжкова графіка першої третини ХХ століття як об’єкт історико-мистецтвознавчих досліджень
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26228/
|
|
Title |
Українська книжкова графіка першої третини ХХ століття як об’єкт історико-мистецтвознавчих досліджень
Ukrainian book graphics of the first third of the XX century as an object of historical and art studies Украинская книжная графика первой трети ХХ века как объект историко-искусствоведческих исследований |
|
Creator |
Зайцева, Вероніка Іванівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті досліджується українська книжкова графіка першої третини ХХ століття, що є важливим чинником визначення образу української книжкової графіки на різних етапах. У процесі розвитку української графіки ХХ ст. загалом і в конкретних художніх явищах, мистецьких творах простежується постійна взаємодія інтернаціонального і національного, загального й особливого, новітнього і традиційного. На розвиток нового графічного мистецтва особливо вплинула переоцінка естетичних якостей національного мистецтва. У першій третині ХХ ст. графічне мистецтво не прямує жорстко вказаними йому шляхами. В українській графіці цієї доби відобразилися різні загальноєвропейські течії - модерн, символізм, неопримітивізм, футуризм, кубізм, експресіонізм, конструктивізм, реалізм, сюрреалізм, ар деко. Своєрідність художньої мови виникла завдяки застосуванню традиційних мотивів і авангардних засобів творення образу.
The article examines the Ukrainian book graphics of the first third of the twentieth century, which is an important factor in determining the image of Ukrainian book graphics at different stages. In the process of development of the Ukrainian graphics of the twentieth century in general and in specific artistic phenomena and works of art, there is a constant interaction of international and national, general and private, new and traditional. The re-evaluation of the aesthetic qualities of national art was particularly influenced by the development of new graphic art. In the first third of the twentieth century, graphic art does not follow the rigid paths indicated to it. The Ukrainian schedule of the marked period reflected various general European currents – modernism, symbolism, neo-primitivism, futurism, cubism, expressionism, constructivism, realism, surrealism, Art Deco. The originality of the artistic language arose due to the use of traditional motifs and avant-garde means of creating an image В статье исследуется украинская книжная графика первой трети ХХ века, что является важным фактором определения образа украинской книжной графики на разных этапах. В процессе развития украинской графики ХХ века в целом и в конкретных художественных явлениях, произведениях искусства прослеживается постоянное взаимодействие международного и национального, общего и частного, нового и традиционного. На развитие нового графического искусства особенно повлияла переоценка эстетических качеств национального искусства. В первой трети ХХ века графическое искусство не следует жестко указанными ему путями. В украинской графике обозначенного периода отразились различные общеевропейские течения – модерн, символизм, неопримитивизм, футуризм, кубизм, экспрессионизм, конструктивизм, реализм, сюрреализм, ар деко. Своеобразие художественного языка возникло благодаря применению традиционных мотивов и авангардных средств создания образа |
|
Publisher |
Львів: ЛНАМ
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26228/1/V_Zaitceva_V.pdf
Зайцева, Вероніка Іванівна (2018) Українська книжкова графіка першої третини ХХ століття як об’єкт історико-мистецтвознавчих досліджень Вісник Львівської національної академії мистецтв (36). с. 223-231. ISSN 0236-4832 |
|