Науково-освітні електронні бібліотеки у фаховій підготовці майбутніх учителів-словесників
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26282/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2403 |
|
Title |
Науково-освітні електронні бібліотеки у фаховій підготовці майбутніх учителів-словесників
Scientific and educational electronic libraries in special training of future language teachers |
|
Creator |
Караман, Станіслав Олександрович
Караман, Ольга Володимирівна Кучерук, Оксана Анатоліївна |
|
Subject |
Web of Science
|
|
Description |
У статті розглянуто проблему використання ресурсів електронних бібліотек у закладах вищої освіти, розкрито основні напрями застосування відповідних цифрових ресурсів і наведено методичні рекомендації. Обґрунтовано актуальність використання електронних бібліотек з метою підвищення якісного рівня фахової освіти студентів-філологів і їхньої наукової діяльності. Уточнено сутність поняття «електронна бібліотека». На основі аналізу наукових праць, синтезу навчально-методичних ідей, узагальнення власного досвіду педагогічної роботи з’ясовано стан використання електронних бібліотек у професійно орієнтованій підготовці майбутніх учителів-словесників, визначено умови ефективного використання ресурсів електронних бібліотек у фаховій підготовці майбутніх учителів-словесників. Здійснено аналіз практики використання ресурсів електронних бібліотек для підтримання навчання й наукових досліджень студентів-філологів. У цьому контексті описано результати опитування й анкетування студентів-філологів щодо активності й ефективності використання ресурсів електронних бібліотек в освітньому процесі. Емпіричним шляхом підтверджено, що інтеграція цифрових ресурсів електронних бібліотек у традиційну систему освіти філологів сприяє підвищенню внутрішньої мотивації до навчання, активізації самостійної інформаційно-пізнавальної діяльності студентів, формуванню ключових і фахових компетентностей. Наголошено, що ефективність опрацювання ресурсів електронних бібліотек у фаховій підготовці майбутніх учителівсловесників залежить від рівня ІКТ-компетентності студентів і викладачів. Визначено перспективи дослідження проблеми використання ресурсів електронних бібліотек як необхідного інструменту для осучаснення змісту і технологій професійної підготовки студентів-філологів. The article deals with the problem of using electronic library resources in higher educational establishments, discloses the main directions of application of the relevant digital resources and provides methodological recommendations. The actuality of using electronic libraries with the purpose of raising the qualitative level of professional education of students of philology and their scientific activity is substantiated. The essence of the concept "electronic library" is specified. On the basis of analysis of scientific works, synthesis of educational and methodological ideas, generalization of own experience of pedagogical work, the state of use of electronic libraries in the professionally oriented preparation of future language teachers is clarified, conditions of effective use of resources of electronic libraries in the professional training of future language teachers are determined. The analysis of the use of resources of electronic libraries for support of studies and researches of students of philology has been analyzed. In this context the results of the survey and questioning of students of philology about the activity and efficiency of using the resources of electronic libraries in the educational process are described. It is empirically confirmed that the integration of digital resources of electronic libraries into the traditional system of education of philologists contributes to the increase of internal motivation for learning, activation of independent informative and cognitive activity of students, formation of key and professional competencies. It is emphasized that the efficiency of working out of the resources of electronic libraries in the professional training of future language teachers depends on the level of ICT competence of students and teachers. The prospects for studying the problem of using the resources of electronic libraries as a necessary tool for updating the content and technologies of professional training of students of philology have been determined. |
|
Publisher |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26282/1/S_Karaman_Karaman_ITTZN_2018_IF.pdf
Караман, Станіслав Олександрович та Караман, Ольга Володимирівна та Кучерук, Оксана Анатоліївна (2018) Науково-освітні електронні бібліотеки у фаховій підготовці майбутніх учителів-словесників Інформаційні технології і засоби навчання, Том 65 (3). с. 152-165. ISSN 2076-8184 |
|