Запис Детальніше

Науково-освітні електронні бібліотеки у фаховій підготовці майбутніх учителів-словесників

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26282/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2403
 
Title Науково-освітні електронні бібліотеки у фаховій підготовці майбутніх учителів-словесників
Scientific and educational electronic libraries in special training of future language teachers
 
Creator Караман, Станіслав Олександрович
Караман, Ольга Володимирівна
Кучерук, Оксана Анатоліївна
 
Subject Web of Science
 
Description У статті розглянуто проблему використання ресурсів електронних бібліотек у закладах вищої освіти, розкрито основні напрями застосування відповідних цифрових
ресурсів і наведено методичні рекомендації. Обґрунтовано актуальність використання електронних бібліотек з метою підвищення якісного рівня фахової освіти студентів-філологів і їхньої наукової діяльності. Уточнено сутність поняття «електронна бібліотека».
На основі аналізу наукових праць, синтезу навчально-методичних ідей, узагальнення власного досвіду педагогічної роботи з’ясовано стан використання електронних бібліотек у професійно орієнтованій підготовці майбутніх учителів-словесників, визначено умови ефективного використання ресурсів електронних бібліотек у фаховій підготовці майбутніх
учителів-словесників. Здійснено аналіз практики використання ресурсів електронних бібліотек для підтримання навчання й наукових досліджень студентів-філологів. У цьому контексті описано результати опитування й анкетування студентів-філологів щодо
активності й ефективності використання ресурсів електронних бібліотек в освітньому процесі. Емпіричним шляхом підтверджено, що інтеграція цифрових ресурсів електронних бібліотек у традиційну систему освіти філологів сприяє підвищенню внутрішньої мотивації
до навчання, активізації самостійної інформаційно-пізнавальної діяльності студентів,
формуванню ключових і фахових компетентностей. Наголошено, що ефективність опрацювання ресурсів електронних бібліотек у фаховій підготовці майбутніх учителівсловесників залежить від рівня ІКТ-компетентності студентів і викладачів. Визначено
перспективи дослідження проблеми використання ресурсів електронних бібліотек як необхідного інструменту для осучаснення змісту і технологій професійної підготовки
студентів-філологів.
The article deals with the problem of using electronic library resources in higher
educational establishments, discloses the main directions of application of the relevant digital
resources and provides methodological recommendations. The actuality of using electronic
libraries with the purpose of raising the qualitative level of professional education of students of
philology and their scientific activity is substantiated. The essence of the concept "electronic
library" is specified. On the basis of analysis of scientific works, synthesis of educational and
methodological ideas, generalization of own experience of pedagogical work, the state of use of
electronic libraries in the professionally oriented preparation of future language teachers is
clarified, conditions of effective use of resources of electronic libraries in the professional training
of future language teachers are determined. The analysis of the use of resources of electronic
libraries for support of studies and researches of students of philology has been analyzed. In this
context the results of the survey and questioning of students of philology about the activity and
efficiency of using the resources of electronic libraries in the educational process are described. It
is empirically confirmed that the integration of digital resources of electronic libraries into the
traditional system of education of philologists contributes to the increase of internal motivation for
learning, activation of independent informative and cognitive activity of students, formation of key
and professional competencies. It is emphasized that the efficiency of working out of the resources
of electronic libraries in the professional training of future language teachers depends on the level
of ICT competence of students and teachers. The prospects for studying the problem of using the
resources of electronic libraries as a necessary tool for updating the content and technologies of
professional training of students of philology have been determined.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26282/1/S_Karaman_Karaman_ITTZN_2018_IF.pdf
Караман, Станіслав Олександрович та Караман, Ольга Володимирівна та Кучерук, Оксана Анатоліївна (2018) Науково-освітні електронні бібліотеки у фаховій підготовці майбутніх учителів-словесників Інформаційні технології і засоби навчання, Том 65 (3). с. 152-165. ISSN 2076-8184