Запис Детальніше

Вплив ретроактивної та проактивної інтерференції на метапам’яттєві судження студентів

Цифровий архів НаУОА

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation https://eprints.oa.edu.ua/7505/
 
Title Вплив ретроактивної та проактивної інтерференції на метапам’яттєві судження студентів
 
Creator Каламаж, Р. В. (R. Kalamazh)
Волошина, В. О. (V. Voloshyna)
 
Subject Психологія
 
Description У статті представлено результати теоретичного аналізу та експериментального дослідження впливу ретроактивної
та проактивної інтерференції на метапам’яттєві судження
студентів. Теоретично обґрунтовано негативний вплив інтерференції на метапам’ять. Зокрема, з’ясовано, що ретроактивна (RI) та проактивна інтерференція (PI) не лише погіршують продуктивність відтворення, а також зумовлюють неточні метапам’яттєві судження та помилки метакогнітивного моніторингу («ілюзію про знання»). Експериментально встановлено, що метапам’яттєві судження EOL та JOL здебільшого піддаються впливу проактивної інтерференції, ніж ретроактивної.
(The article presents the results of theoretical analysis and experimental study of the effect of retroactive and proactive interference on the students’ metamemory judgments. The negative impact of interference on metamemory was theoretically substantiated. In particular, it was found that the retroactive and proactive interference not only impair memory effi ciency, but cause inaccurate metamemory judgments
and metacognitive monitoring errors (e.g., «illusion of knowledge»).
It was experimentally proved that metamemory judgments such as EOL and JOL are more exposed to proactive interference than retroactive one.)
 
Publisher Видавництво Національного університету "Острозька академія"
 
Date 2016
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier https://eprints.oa.edu.ua/7505/1/5.pdf
Каламаж, Р. В. (R. Kalamazh) та Волошина, В. О. (V. Voloshyna) (2016) Вплив ретроактивної та проактивної інтерференції на метапам’яттєві судження студентів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» (Вип.4). с. 30-45. ISSN 2415–7384