Psychological aspects of evaluating textbooks for comprehensive school
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714014/
|
|
Title |
Psychological aspects of evaluating textbooks for comprehensive school
Психологічні аспекти оцінки підручників для загальноосвітньої школи |
|
Creator |
Kovchyn, N. A.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
This article is devoted to the analysis of psychological aspects of examination of school textbooks. It has been established that the textbook should contribute to the formation of the scientific picture of the world, the formation of intellectual skills and cognitive processes, abilities, take into account student's age peculiarities, critical thinking.
Дана стаття присвячена аналізу психологічних аспектів експертизи шкільних підручників. Установлено, що підручник має сприяти формуванню наукової картини світу, формуванню інтелектуальних умінь та пізнавальних процесів, здібностей, враховувати вікові особливості учнів, критичного мислення. |
|
Publisher |
Science and education LTD
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714014/1/Psychological%20aspects%20of%20evaluating%20textbooks%20for%20comprehensive%20school.pdf
- Kovchyn, N. A. (orcid.org/0000-0003-0432-3643 <http://orcid.org/0000-0003-0432-3643>) (2016) Psychological aspects of evaluating textbooks for comprehensive school In: Materials of the XII International scientific and practical conference, “Scientific horizons – 2016”, Vol. 3. Pedagogical sciences. Sheffield. September 30 – October 7, 2016. Science and education LTD, c. Sheffield, England, pp. 86-89. |
|