Запис Детальніше

Psychological aspects of evaluating textbooks for comprehensive school

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714014/
 
Title Psychological aspects of evaluating textbooks for comprehensive school
Психологічні аспекти оцінки підручників для загальноосвітньої школи
 
Creator Kovchyn, N. A.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description This article is devoted to the analysis of psychological aspects of examination of school textbooks. It has been established that the textbook should contribute to the formation of the scientific picture of the world, the formation of intellectual skills and cognitive processes, abilities, take into account student's age peculiarities, critical thinking.
Дана стаття присвячена аналізу психологічних аспектів експертизи шкільних підручників. Установлено, що підручник має сприяти формуванню наукової картини світу, формуванню інтелектуальних умінь та пізнавальних процесів, здібностей, враховувати вікові особливості учнів, критичного мислення.
 
Publisher Science and education LTD
 
Date 2016
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714014/1/Psychological%20aspects%20of%20evaluating%20textbooks%20for%20comprehensive%20school.pdf
- Kovchyn, N. A. (orcid.org/0000-0003-0432-3643 <http://orcid.org/0000-0003-0432-3643>) (2016) Psychological aspects of evaluating textbooks for comprehensive school In: Materials of the XII International scientific and practical conference, “Scientific horizons – 2016”, Vol. 3. Pedagogical sciences. Sheffield. September 30 – October 7, 2016. Science and education LTD, c. Sheffield, England, pp. 86-89.