Запис Детальніше

Зміни в духовних академіях Російської імперії під час реформ Олександра ІІ 50-60 років ХІХ ст.

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714021/
http://journals.uran.ua/sciencerise/article/view/43102/41379
 
Title Зміни в духовних академіях Російської імперії під час реформ Олександра ІІ 50-60 років ХІХ ст.
Changes in the spiritual academies of the Russian empire at the reform of Alexander II 50-60 years of XIX centuries
 
Creator Вініченко, А.А.
 
Subject 36 Safeguarding the mental and material necessities of life
93/94 History
 
Description У статті аналізується становище вищої духовної освіти Російської імперії другої половини ХІХ ст. На основі архівних матеріалів проаналізовано характер діяльності духовних академій держави в рамках введеного Статуту 1869 р. Увага акцентується на проблематиці підготовки реформування духовних академій відповідно до вимог часу, на змінах в управлінні академіями та реформуванні науково-педагогічної складової.
In the article position of higher spiritual education of the Russian empire of the second half of ХІХ of century is analysed On the basis of the archived materials character of activity of theological academies of the state is ana-lysed within the framework of the entered Charter in 1869. Attention is accented on the range of problems of preparation of reformation of spiritual academies in accordance with the requirements of time, on changes in a management and reformation of scientifically-pedagogical constituent academies.
 
Publisher НВП ПП «Технологічний Центр»
 
Date 2015
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714021/1/%D0%A1%D0%B0%D0%BD%D1%81-%D0%A0%D0%B0%D0%B9%D0%B7_%E2%84%966_2015_%D0%92i%D0%BDi%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Вініченко, А.А. (2015) Changes in the spiritual academies of the Russian empire at the reform of Alexander II 50-60 years of XIX centuries ScienceRise. Спецвипуск «Педагогічна освіта», 6 (5/11). pp. 4-8. ISSN 2313-8416