Запис Детальніше

Інноваційні процеси як довгострокові джерела формування ринкової вартості підприємства

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Інноваційні процеси як довгострокові джерела формування ринкової вартості підприємства
Innovation processes as long-term sources of formation of the enterprise market value
 
Creator Єфімова, Г. В.
Пащенко, О. В.
Iefimova, G. V.
Pashchenko, O. V.
 
Contributor Національний університет кораблебудування ім. адм. Макарова
National university of shipbuilding named by admiral Makarov (Mykolaiv)
 
Subject інновації
інноваційні процеси
життєвий цикл інновації
вартість підприємства
грошовий потік
інвестиції
innovation
innovation processes
lifecycle of innovation
enterprise value
cash flow
investments
338
658.1
 
Description Розглянуто формування ринкової вартості промислового підприємства на основі
інноваційних процесів, розкрито механізм комплексного впливу усіх типів інноваційних
процесів на формування ринкової вартості підприємства у довгостроковому періоді та
типи інноваційних процесів та їх вплив на зростання вартості промислового
підприємства. Досліджено стадії життєвого циклу інновації. Формалізовано модель
оцінки ринкової вартості у довгостроковому періоді на основі інноваційних процесів,
визначено склад та взаємозв’язок функцій цієї моделі, що дає можливість забезпечити
цілеспрямоване управління формуванням ринкової вартості промислового
підприємства
Formation of the industrial enterprises market value of the based on innovative
processes is considered. The aim of the research is disclosure of the combined effect
mechanism of all types of innovative processes for the formation of the enterprise market
value in the long term.
Types of innovative processes and their impact on the industrial enterprise value rising
are considered. Stages of innovation life cycle are investigated. To enhance the impact of
product innovations on the rising cost of industrial enterprise can in case of application process
and allocation innovation at different stages of the innovation. Enterprise value in the long
term is considered as a function of the cash flows. The model of estimation of the enterprise
market value in the long term based on innovative processes is formalized. The composition
and interrelation of the functions of this model are determined. It makes possible to provide
targeted management of the formation of the market value of a production enterprise.
The introduction of a management system of the industrial enterprise value in the
long term based on the innovative processes will facilitate its adaptation to the dynamic
processes of market changing. All of this will provide growth of the enterprise market
value through an increase of assets value and through ensure growth future cash flows.
Implementation of innovative active development strategy ensures long-term presence the
industrial enterprise on market.
 
Date 2019-01-25T10:08:57Z
2019-01-25T10:08:57Z
2017-03-28
2017-03-28
 
Type Article
 
Identifier Єфімова Г. В. Інноваційні процеси як довгострокові джерела формування ринкової вартості підприємства / Г. В. Єфімова, О. В. Пащенко // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 875. — С. 222–228. — (Інвестиції та інновації).
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/43842
Iefimova G. V. Innovation processes as long-term sources of formation of the enterprise market value / G. V. Iefimova, O. V. Pashchenko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 875. — P. 222–228. — (Investytsii ta innovatsii).
 
Language uk
 
Relation Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, 875, 2017
http://top100innovators.com/pdf/Top-100-Global-Innovators-
http://whitepapers.datacenterknowledge.com/content49446
https://hbr.org/2015/06/you-need-an-innovationstrategy
http://www
http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=55865
http://www.audiotech.com/
http://www.investopedia.com/university/options-pricing/black-scholes-model
1. Лігоненко Л. О. Обґрунтування теоретичних засад економічного управління підприєм- ством з позиції теорії фірми / Л.О. Лігоненко // БІЗНЕС-ІНФОРМ. – 2013. – № 5. – С. 227–231.
2. Miles, Samantha Stakeholders: essentially contested or just confused? / Samantha Miles // Journal of Business Ethics. – 2012. – 108 (3). – Р. 285–298.
3. Davila, Tony, Epstein, Marc, Shelton, Robert Making Innovation Work: How to Manage It, Measure It, and Profit from It. 1st Edition / Tony Davila, Marc Epstein, Robert Shelton. – Wharton School Publishing, 2006. – 334 р.
4. Кудина М. В. Теория стоимости компании: науч. изд. / М. В. Кудина. – М.: ИД “ФОРУМ”-ИНФРА-М, 2010. – 409 с.
5. Thomsom R. Top 100 global innovators : honoring the world leaders in innovations [Electronic source] / R. Thomsom. – 2014. – Access mode: http://top100innovators.com/pdf/Top-100-Global-Innovators- 2014.pdf.
6. Building a Shortcut Between Innovation and Business Value [Electronic source]. – 2015. – Access mode: http://whitepapers.datacenterknowledge.com/content49446.
7. Sorescu A. B. Innovation’s effect on firm value and risk: insights from consumer packaged goods / A. Sorescu, J. Spanjol // Journal of Marketing. – 2008. – № 72. – Р. 114–132.
8. Pisano Gary P. You Need an Innovation Strategy [Electronic source] / Gary P. Pisano. – 2015. – Access mode: https://hbr.org/2015/06/you-need-an-innovationstrategy.
9. Nielson, Jake The Four Types of Innovation and The Strategic Choices Each One Represents [Electronic source] / Jake Nielson. – October 10, 2013 – Access mode: http://www. theinnovativemanager.com/the-four-types-of-innovation-and-the-strategic-choices-each-one-represents/.
10. Гармашова О. П. Інноваційна спроможність економіки України / О. П. Гармашова // Вісник СевНТУ: зб. наук. пр. Серія: Економіка і фінанси. – 2013. – Вип. 138. – С. 37–46.
11. Ковальчук О. Є. Інноваційна діяльність як фактор підвищення вартості підприємства [Електронний ресурс] / О. Є. Ковальчук, Р. В. Колесник, А. Г. Балдинюк. – 2012. – Режим доступу: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=55865.
12. Weeks, Michael R., Feeny, David Outsourcing: From Cost Management to Innovation and Business Value [Electronic source] / Michael R. Weeks and David Feeny. – California Management Review. – Summer 2008. – Access mode: http://www.audiotech.com/ innovation/ outsourcing-from-cost-management-to-innovation-and-business-value/
13. Porter M. E. Competitive advantage: creating and sustaining superior performance / M. E. Porter. – New York: Free press, 1985. – 658 p.
14. Ефимова М. Г. Актуализация вопроса влияния неопределенности факторов внешней среды на стоимость промышленного предприятия с точки зрения его экономической устойчивости // Science Time. – 2015. – № 6 (18). – С. 171–178.
15. Folger Jean Options Pricing: Black-Scholes Model [Electronic source] / Jean Folger. – Access mode: http://www.investopedia.com/university/options-pricing/black-scholes-model.
1. Lihonenko L. O. Obgruntuvannia teoretychnykh zasad ekonomichnoho upravlinnia pidpryiem- stvom z pozytsii teorii firmy, L.O. Lihonenko, BIZNES-INFORM, 2013, No 5, P. 227–231.
2. Miles, Samantha Stakeholders: essentially contested or just confused?, Samantha Miles, Journal of Business Ethics, 2012, 108 (3), R. 285–298.
3. Davila, Tony, Epstein, Marc, Shelton, Robert Making Innovation Work: How to Manage It, Measure It, and Profit from It. 1st Edition, Tony Davila, Marc Epstein, Robert Shelton, Wharton School Publishing, 2006, 334 r.
4. Kudina M. V. Teoriia stoimosti kompanii: nauch. izd., M. V. Kudina, M., ID "FORUM"-INFRA-M, 2010, 409 p.
5. Thomsom R. Top 100 global innovators : honoring the world leaders in innovations [Electronic source], R. Thomsom, 2014, Access mode: http://top100innovators.com/pdf/Top-100-Global-Innovators- 2014.pdf.
6. Building a Shortcut Between Innovation and Business Value [Electronic source], 2015, Access mode: http://whitepapers.datacenterknowledge.com/content49446.
7. Sorescu A. B. Innovation’s effect on firm value and risk: insights from consumer packaged goods, A. Sorescu, J. Spanjol, Journal of Marketing, 2008, No 72, R. 114–132.
8. Pisano Gary P. You Need an Innovation Strategy [Electronic source], Gary P. Pisano, 2015, Access mode: https://hbr.org/2015/06/you-need-an-innovationstrategy.
9. Nielson, Jake The Four Types of Innovation and The Strategic Choices Each One Represents [Electronic source], Jake Nielson, October 10, 2013 – Access mode: http://www. theinnovativemanager.com/the-four-types-of-innovation-and-the-strategic-choices-each-one-represents/.
10. Harmashova O. P. Innovatsiina spromozhnist ekonomiky Ukrainy, O. P. Harmashova, Visnyk SevNTU: zb. nauk. pr. Serie: Ekonomika i finansy, 2013, Iss. 138, P. 37–46.
11. Kovalchuk O. Ye. Innovatsiina diialnist yak faktor pidvyshchennia vartosti pidpryiemstva [Electronic resource], O. Ye. Kovalchuk, R. V. Kolesnyk, A. H. Baldyniuk, 2012, Access mode: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=55865.
12. Weeks, Michael R., Feeny, David Outsourcing: From Cost Management to Innovation and Business Value [Electronic source], Michael R. Weeks and David Feeny, California Management Review, Summer 2008, Access mode: http://www.audiotech.com/ innovation/ outsourcing-from-cost-management-to-innovation-and-business-value/
13. Porter M. E. Competitive advantage: creating and sustaining superior performance, M. E. Porter, New York: Free press, 1985, 658 p.
14. Efimova M. H. Aktualizatsiia voprosa vliianiia neopredelennosti faktorov vneshnei sredy na stoimost promyshlennoho predpriiatiia s tochki zreniia eho ekonomicheskoi ustoichivosti, Science Time, 2015, No 6 (18), P. 171–178.
15. Folger Jean Options Pricing: Black-Scholes Model [Electronic source], Jean Folger, Access mode: http://www.investopedia.com/university/options-pricing/black-scholes-model.
 
Rights © Національний університет „Львівська політехніка“, 2017
ã Єфімова Г. В., Пащенко О. В., 2017
 
Format 222-228
7
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки