Запис Детальніше

Технологія взаємозв’язку білінгової системи банку з клієнтами-партнерами

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Технологія взаємозв’язку білінгової системи банку з клієнтами-партнерами
Technology relationship billing system bank’s customers – partners
 
Creator Маслій, Н. Д.
Maslii, N. D.
 
Contributor Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Odessa National University named after I.I. Mechnikov
 
Subject банк
клієнт
інформаційні технології
privatebanking
білінгова система
bank
client
information technology
privatebanking
billing system
336.71
338.47
 
Description Розглянуто проблему формування механізму забезпечення взаємодії банків з
клієнтами за допомогою технологій білінгової системи. Висвітлено основні напрямки
використання інформаційних технологій у банківській діяльності. Обґрунтовано, що
інформаційні технології виступають в ролі найпотужнішого інструменту, за допомогою
якого банк може впливати на свої системи, розраховуючи на те, що їх модернізація
уможливить максимально використовувати усі переваги від застосування інформаційних технологій. Наведено класифікацію організацій, що надають послуги
“privatebanking” в Україні. Розглянуто білінгову систему як найефективнішу, яка
призначена для автоматизації розрахунків з клієнтом
The realities of today indicate that the banking market is characterized by fierce
competition due to globalization of the economy, the rapid development of information
technologies, and improvement of business processes. This is reflected in the problems of
increase of management efficiency tad asana high results of activity of banks, ensure their
competitiveness. Despite the theoretical and practical developments of scientists, remains
insufficiently investigated a number of aspects related to the creation of a mechanism to ensure
communication with clients with the aim of increasing their competitiveness. Therefore, the
aim of the study is to develop the technology of interconnection billing system of the Bank with
customers, partners.
An important issue of the interaction of banks with clients is the development of tools in
the formation of consumer loyalty in the conditions of transformation of behavior of retail
consumers of banking services, shift to electronic banking. Exploring factors influencing ebanking services, the prospects for the use of billing systems for the formation of consumer
loyalty in the market of banking services the basic directions of use of information technology
in banking.
Information technology (it) acts as a most powerful instrument through which the Bank
can work on their systems in the expectation that their modernization will allow to use all the
benefits from it applications.
For banks, the cooperation with the mediator is, first of all, the expansion of sales channels
of banking products and coverage of the credit institution. Therefore, a dominant position in the
channels of distribution in financial markets, as previously assigned to financial institutions, and
moves towards the consumer only in the case of the provision of services of the segment "private
banking", the range of services offered and quality of service which is based on a thorough needs
analysis with a view to their satisfaction and meet individual lifestyle.
The combination of information technology and software is reflected in the billing
system, which is designed to calculate the consumed services by the users. Also it is intended
for automation of calculations with the client, and one of the important qualities is its
flexibility, i.e. the ability to adapt to circumstances that have changed.
In business today revolve endless streams of data, huge amounts of information, which
previously would have taken months, but now there are many different enterprise systems that
handle large streams of data and designed to meet the conditions of modern business. The
necessity of introduction of information technologies in various structures and various
activities at the present stage is met a huge variety of ways: designed and developed a huge
number of different platforms, applications, configurators, languages, methods and tools;
introducing the latest technologies working with clients like CRM and other corporate
systems, technologies and platforms. In a period of uncertainty, when future scenarios of
application usage it is impossible to predict, platforms are always more beneficial than the
finished product. Joint development of innovation business representatives and vendors – the
only way to solve topical problems.
 
Date 2019-01-25T10:09:22Z
2019-01-25T10:09:22Z
2017-03-28
2017-03-28
 
Type Article
 
Identifier Маслій Н. Д. Технологія взаємозв’язку білінгової системи банку з клієнтами-партнерами / Н. Д. Маслій // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 875. — С. 55–62. — (Менеджмент).
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/43876
Maslii N. D. Technology relationship billing system bank’s customers – partners / N. D. Maslii // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 875. — P. 55–62. — (Menedzhment).
 
Language uk
 
Relation Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, 875, 2017
https://habrahabr.ru/company/beeline/blog/162175/
https://bank.gov.ua
https://vladivostok.com/tech/10/06/billing_v_bankovskoy_deyatelnosti__sistema_raschyotov__udobnaya_dlya_vseh.asp
http://www.metclad.ru/pat-b-2-list/
http://www.technology-research.com/bill.htm
1. Білайн. Как работает биллинг сотового оператора? [Електронний ресурс]: розробка систем зв’язку, блог компанії Вимпел Ком (Білайн) // Білайн. – 11.12.2015. – Режим доступу: https://habrahabr.ru/company/beeline/blog/162175/.
2. Дерикьян П. П. “Обзор архитектур современных биллинговых систем и перспективы их развития”// П. П. Дерикьян // Научный журнал КубГАУ – ScientificJournalofKubSAU. – 2016. – № 27. – С. 143–164.
3. Максимов О. С. Адаптивність бізнес-процесів як основа ефективності процесного підходу до управління бізнесом / О. С. Максимов // 70-ма звітна наукова конференція професорсько-викладацького складу наукових працівників ОГУ імені І. І. Мечникова, Одеса, 27 листопада 2015 р.
4. Информационные потоки и необходимость их автоматизации // Витяг з журналу “ТЕХНОЛОГИИ И СРЕДСТВА СВЯЗИ”. – 2016. – № 13.
5. Національний банк України [Електронний ресурс]: офіційний сайт. – Режим доступу: https://bank.gov.ua.
6. Билинг в банковской деятельности [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vladivostok.com/tech/10/06/billing_v_bankovskoy_deyatelnosti__sistema_raschyotov__udobnaya_dlya_vseh.asp.
7. Интеграция рrepaid/postpaid оплаты услуг связи, форма оплаты:билинговая система, расчет с клиентом [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.metclad.ru/pat-b-2-list/.
8. About TRI’s B/OSS Market Research Reports [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.technology-research.com/bill.htm.
1. Bilain. Kak rabotaet byllynh sotovoho operatora? [Electronic resource]: rozrobka system zviazku, bloh kompanii Vympel Kom (Bilain), Bilain, 11.12.2015, Access mode: https://habrahabr.ru/company/beeline/blog/162175/.
2. Derikian P. P. "Obzor arkhitektur sovremennykh billinhovykh sistem i perspektivy ikh razvitiia"// P. P. Derikian, Nauchnyi zhurnal KubHAU – ScientificJournalofKubSAU, 2016, No 27, P. 143–164.
3. Maksymov O. S. Adaptyvnist biznes-protsesiv yak osnova efektyvnosti protsesnoho pidkhodu do upravlinnia biznesom, O. S. Maksymov, 70-ma zvitna naukova konferentsiia profesorsko-vykladatskoho skladu naukovykh pratsivnykiv OHU imeni I. I. Mechnykova, Odesa, 27 lystopada 2015 y.
4. Informatsionnye potoki i neobkhodimost ikh avtomatizatsii, Vitiah z zhurnalu "TEKhNOLOHII I SREDSTVA SVIaZI", 2016, No 13.
5. Natsionalnyi bank Ukrainy [Electronic resource]: ofitsiinyi sait, Access mode: https://bank.gov.ua.
6. Bilinh v bankovskoi deiatelnosti [Electronic resource], Access mode: https://vladivostok.com/tech/10/06/billing_v_bankovskoy_deyatelnosti__sistema_raschyotov__udobnaya_dlya_vseh.asp.
7. Intehratsiia rrepaid/postpaid oplaty usluh sviazi, forma oplaty:bilinhovaia sistema, raschet s klientom [Electronic resource], Access mode: http://www.metclad.ru/pat-b-2-list/.
8. About TRI’s B/OSS Market Research Reports [Electronic resource], Access mode: http://www.technology-research.com/bill.htm.
 
Rights © Національний університет „Львівська політехніка“, 2017
© Маслій Н. Д., 2017
 
Format 55-62
8
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки