Фінансування об’єктів виробничої інфраструктури територіальними громадами в умовах бюджетної децентралізації
Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Фінансування об’єктів виробничої інфраструктури територіальними громадами в умовах бюджетної децентралізації
Financing of industrial infrastructure objects by territorial communities in conditions of budget decentralization |
|
Creator |
Цебенко, Н. М.
Tsebenko, N. M. |
|
Contributor |
Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University |
|
Subject |
виробнича інфраструктура
місцеві бюджети Державний бюджет органи місцевого самоврядування податкова система реформа децентралізація регіони міжбюджетні відносини фінансова база industrial infrastructure local budgets state budget local governments tax system reform decentralization regions intergovernmental relations financial base 336.14 352 |
|
Description |
Досліджено сучасний стан формування місцевих бюджетів в умовах бюджетної децентралізації фінансових ресурсів. Сформульовано основні завдання бюджетної децентралізації у контексті законодавчих аспектів досліджуваної проблематики. Визначено напрямки зміцнення фінансової бази органів місцевого самоврядування та їх інвестиційні спроможності у сфері виробничої інфраструктури. Проведено аналіз дохід- ної частини місцевого бюджету Яворівського району Львівської області. Представлено проекти розвитку виробничої інфраструктури Львівської області у 2017–2018 рр Developed industrial infrastructure is a prerequisite of a high level of organization of economic relations, a factor of sustainable development of production and acceleration of integration processes. Every single component of industrial infrastructure contributes significantly to the economic growth of Ukraine. Financial investment in production infrastructure sectors is essential for accelerating economic growth and the creation of jobs. The local budgets should ensure the solution of the tasks of functioning and socio-economic development of the territory, region, society and the problems associated with improving the methods of using financial resources by local authorities. This article aims at revealing the problems of decentralization of local budgets, their solutions with the purpose of ensuring the successful social and economic development of the territories and industrial infrastructure of the region by strengthening the system of local selfgovernment of Ukraine. It has required a study of the current state of the formation of local budgets in the context of budgetary decentralization of financial resources, the definition of the main tasks of budgetary decentralization, as well as the problems and ways to strengthen the financial base of local governments and their financial capabilities in the production infrastructure. The main task which fiscal decentralization has to solve is the search for sufficient amounts of financial resources that would fully ensure financial authonomy of the local budgets in the budget system of Ukraine. Decentralization of budgetary financial resources expects local governments to provide larger powers in the direction of the implementation of programs for the development of industrial infrastructure in the regions of Ukraine. Capital investment in production infrastructure is one of the factors influencing the state to stimulate aggregate demand and capitalization of production by increasing the number of employed people and the need for additional production assets Due to the introduction of a new model of financial support, local budgets will receive an additional resource in the total fund in the amount of more than 22 billion UAH in 2017. In general, taking into account the balance of intergovernmental transfers, more than 40 billion UAH will be received. The introduced changes will enable local budgets to use funds for various purposes. The infrastructure facilities, such as roads, communications, engineering facilities, will also receive the necessary financial resources for the development and reconstruction. The first step of decentralization reform was the transfer of financial instruments to the local places, which significantly increased the incomes of the citizens. Due to the decentralization, local budgets grew by 44 billion UAH in 2016 (50 %) in comparison with 2015. In 2017, they are expected to grow by more than 30 billion UAH. Moreover, in 2017, local budgets will receive an additional grant from the state budget to finance the transferred costs of 14.9 billion UAH. One of the main functions of local government in the context of financial decentralization is the formation and support of projects for the development of industrial infrastructure. The implementation of each project will provide new jobs, new opportunities for existing enterprises, as well as additional revenues to the budget. Thus, at the present stage of the formation of the Ukrainian economy, a significant step forward in reforming intergovernmental fiscal relations has been made, as well as the appropriate changes to the legislation have been made. The mechanisms for budget financing and equalization have been changed, which provided opportunities for the development and renovation of industrial infrastructure in the regions. During the study, it has been found that the local councils and communities were not ready for changes, especially in the process of uniting communities, setting tax rates, and allocating funds under the new leveling system. Provided that the legislative and organizational problems are resolved, local budgets in the future will be able to have sufficient funds to fulfill the delegated authority in the sphere of industrial infrastructure. |
|
Date |
2019-01-25T10:08:53Z
2019-01-25T10:08:53Z 2017-03-28 2017-03-28 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Цебенко Н. М. Фінансування об’єктів виробничої інфраструктури територіальними громадами в умовах бюджетної децентралізації / Н. М. Цебенко // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 875. — С. 161–169. — (Підприємництво).
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/43834 Tsebenko N. M. Financing of industrial infrastructure objects by territorial communities in conditions of budget decentralization / N. M. Tsebenko // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 875. — P. 161–169. — (Pidpryiemnytstvo). |
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, 875, 2017
http://ua.korrespondent.net/ukraine/3784970-buidzhet-ukrainy-2017-pryiniatyi-tsyfry http://javoriv-rda.gov.ua/finansy-ibyudzhet/ http://kontrakty.ua/article/82116 http://solydarnist.org/?p=15037 http://www.kmu.gov.ua/ http://zakon2.rada.gov http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1508-18/card6#Public http://finance.sumy.ua/wp-content/uploads/2015/08 http://www.economy.nayka http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/591-2014- http://www.president.gov.ua/documents/18688.html http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/333-2014- http://zakon2.rada https://docs.google.com/document/d/1rQo904mG1ycvP http://nbuv.gov.ua/ http://old.niss.gov.ua/Monitor/april08/9.htm http://blog.liga.net/user/ http://www.kmu.gov.ua/control/ 1. Бюджет України. 2017 прийнятий: цифри [Електронний ресурс]. – Корреспондент. – Режим доступу: http://ua.korrespondent.net/ukraine/3784970-buidzhet-ukrainy-2017-pryiniatyi-tsyfry. 2. Виконання бюджету Яворівського району за I квартал 2017 р. // [Електронний ресурс]. – Яворівська районна державна адміністрація. – Режим доступу:http://javoriv-rda.gov.ua/finansy-ibyudzhet/ vykonannya-byudzhetu-yavorivskoho-rajonu-za-i-kvartal-2017-roku/. 3. Власюк О. С. Шляхом децентралізації: виклики, ризики та пріоритети реформування регіонального розвитку в Україні / О. С. Власюк // Регіональна економіка. – 2015. – №1. – С. 5–18. 4. Габа І. М. “Децентралізація”– деякі плюси і мінуси / І. М. Габа // РайонІнфо.– 2014. – №1. – С. 5. 5. Данилишин Б. М. Децентра- лізація управління в Україні: з чого почати? / Б. М. Данилишин [Електронний ресурс]. – Контракти UA. – 2014. – 17.10. – Режим доступу: http://kontrakty.ua/article/82116. 6. Демчак Р. Бюджетна децентралізація є основним чинником економічної безпеки держави / Р. Демчак [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://solydarnist.org/?p=15037. 7. Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад: Постанова Кабінету Міністрів України від 16.03.2016 № 200 [Електронний ресурс]. – Урядовий портал. – Режим доступу:http://www.kmu.gov.ua/ control/ua/cardnpd?docid=248909733. 8. Закон України “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин” від 28 грудня 2014 р. № 79–19 [Електронний ресурс]. – Верховна Рада України. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov. ua/laws/show/79-19. 9. Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” від 28 грудня 2014 р. №71-19 [Електронний ресурс]. – Верховна Рада України. – Режим доступу: http:// zakon2.rada.gov.ua/laws/show/71-19. 10. Закон України “Про співробітництво територіальних громад” від 17.06.2014 р. №1508-VII [Електронний ресурс]. – Верховна Рада України. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1508-18/card6#Public. 11. Кабмін: П’ять міфів про Держбюджет-2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу:ua.112.ua/mnenie/piat-mifiv-pro-derzhbiudzhet-2017-360739.html. 12. Лист Міністерства фінансів України від 19.09.2016 №31-05110-14-21/26564 [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://finance.sumy.ua/wp-content/uploads/2015/08. 13. Набатова Ю.О. Формування місцевих бюджетів в умовах децентралізації фінансових ресурсів / Ю.О. Набатова, Т.В. Ус / Ефективна економіка. – 2015. – № 5 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.nayka. com.ua. 14. Наднаціональна виробнича інфраструктура в умовах нестабільності глобального розвитку (тенденції, проблеми, перспективи): колективна монографія / (А. В. Рибчук, А. П. Ру- мянцев, В. М. Левківський, П. П. Яремович та ін.); за ред. д.е.н. проф. А. В. Рибчука. – Дрогобич: Видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2015. –364 с. 15. Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні // [Електронний ресурс] Розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р. №591-р. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/591-2014- %D1 %80. 16. Про Стратегію сталого розвитку “Україна – 2020” [Електронний ресурс] Указ Президента України від 12 січня 2015 р., №5/2015). – Режим доступу: http://www.president.gov.ua/documents/18688.html. 17. Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні [Електронний ресурс] Розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 р. №333-р. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/333-2014- %D1 %80; 18. Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2017 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитк у України на 2018 і 2019 роки [Електронний ресурс] Постанова Кабінету Міністрів України від 1 липня 2016 р. № 399. – Режим доступу:http://zakon2.rada. gov.ua/laws/show/ru/399-2016- %D0 %BF. 19. План заходів з реалізації у 2017 – 2018 роках Стратегії розвитку Львівської областіна період до 2020 року [Електронний ресурс] Львівська обласна державна адміністрація –Режимдоступу:http:loda.gov.ua/upload/ users_files/22/ upload/ PLAN_ZAHODIV_Z_REALIZATSII_STRATEGII_LVIVSKOI_OBLASTI_u_2017-2018_rokah(1).pdf. 20. Стратегія розвитку Яворівського району до 2020 року. План заходів реалізації на 2016 – 2018 роки [Електронний ресурс] Яворівська районна державна адміністрація. – Режим доступу:https://docs.google.com/document/d/1rQo904mG1ycvP fHd5mTTJnVJ6p-9QmLzQH3zJLJDsj0/ edit. 21. ТаукешеваТ. Д. Бюджетна децентралізація як чинник зміцнення місцевого самоврядування в Україні / Т. Д. Таукешева, Г. В. Даудова // Теорія та практика державного управління. – 2015. – Вип. 1. – С. 153–158 [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Tpdu_2015_1_26. 22.Фурдичко Л.Є. Децентралізація: фінансова незалежність місцевих бюджетів України / Л.Є. Фурдичко // Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України : зб. наук. пр. / ДУ “Інститут регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України”; відп. ред. В. С. Кравців. – Львів, 2015. – Вип. 5(115). – С. 39–42. 23.Черевиков Є. Л. Особливості державного фінансування інфраструктурних проектів на засадах державно-приватного партнерства / Є. Л. Черевиков. – Наукові праці НДФІ: Вип. 1 (58) Київ: ВІПОЛ, 2012. – С. 29–38. 24. Шевченко О. Бюджетно-фінансова децентралізація у контексті підвищення ефективності управління регіонами / О. Шевченко [Електронний ресурс].– Режим доступу: http://old.niss.gov.ua/Monitor/april08/9.htm. 25. Юрченко К., Гудзь Г. Які ризики децентралізації? / К. Юрченко, Г. Гудзь [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://blog.liga.net/user/ kyurchenko/article/17090.aspx. 26. Яресько Н. Ресурс місцевих бюджетів на 2015 рік / Н. Яресько [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.kmu.gov.ua/control/ uk/publish/article?art_id=247868006&cat_id=24426429. 1. Biudzhet Ukrainy. 2017 pryiniatyi: tsyfry [Electronic resource], Korrespondent, Access mode: http://ua.korrespondent.net/ukraine/3784970-buidzhet-ukrainy-2017-pryiniatyi-tsyfry. 2. Vykonannia biudzhetu Yavorivskoho raionu za I kvartal 2017 y., [Electronic resource], Yavorivska raionna derzhavna administratsiia, Access mode:http://javoriv-rda.gov.ua/finansy-ibyudzhet/ vykonannya-byudzhetu-yavorivskoho-rajonu-za-i-kvartal-2017-roku/. 3. Vlasiuk O. S. Shliakhom detsentralizatsii: vyklyky, ryzyky ta priorytety reformuvannia rehionalnoho rozvytku v Ukraini, O. S. Vlasiuk, Rehionalna ekonomika, 2015, No 1, P. 5–18. 4. Haba I. M. "Detsentralizatsiia"– deiaki pliusy i minusy, I. M. Haba, RaionInfo, 2014, No 1, P. 5. 5. Danylyshyn B. M. Detsentra- lizatsiia upravlinnia v Ukraini: z choho pochaty?, B. M. Danylyshyn [Electronic resource], Kontrakty UA, 2014, 17.10, Access mode: http://kontrakty.ua/article/82116. 6. Demchak R. Biudzhetna detsentralizatsiia ye osnovnym chynnykom ekonomichnoi bezpeky derzhavy, R. Demchak [Electronic resource], Access mode: http://solydarnist.org/?p=15037. 7. Deiaki pytannia nadannia subventsii z derzhavnoho biudzhetu mistsevym biudzhetam na formuvannia infrastruktury obiednanykh terytorialnykh hromad: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 16.03.2016 No 200 [Electronic resource], Uriadovyi portal, Access mode:http://www.kmu.gov.ua/ control/ua/cardnpd?docid=248909733. 8. Zakon Ukrainy "Pro vnesennia zmin do Biudzhetnoho kodeksu Ukrainy shchodo reformy mizhbiudzhetnykh vidnosyn" vid 28 hrudnia 2014 y. No 79–19 [Electronic resource], Verkhovna Rada Ukrainy, Access mode: http://zakon2.rada.gov. ua/laws/show/79-19. 9. Zakon Ukrainy "Pro vnesennia zmin do Podatkovoho kodeksu Ukrainy ta deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo podatkovoi reformy" vid 28 hrudnia 2014 y. No 71-19 [Electronic resource], Verkhovna Rada Ukrainy, Access mode: http:// zakon2.rada.gov.ua/laws/show/71-19. 10. Zakon Ukrainy "Pro spivrobitnytstvo terytorialnykh hromad" vid 17.06.2014 y. No 1508-VII [Electronic resource], Verkhovna Rada Ukrainy, Access mode: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1508-18/card6#Public. 11. Kabmin: Piat mifiv pro Derzhbiudzhet-2017 [Electronic resource], Access mode:ua.112.ua/mnenie/piat-mifiv-pro-derzhbiudzhet-2017-360739.html. 12. Lyst Ministerstva finansiv Ukrainy vid 19.09.2016 No 31-05110-14-21/26564 [Electronic resource], Access mode:http://finance.sumy.ua/wp-content/uploads/2015/08. 13. Nabatova Yu.O. Formuvannia mistsevykh biudzhetiv v umovakh detsentralizatsii finansovykh resursiv, Yu.O. Nabatova, T.V. Us, Efektyvna ekonomika, 2015, No 5 [Electronic resource], Access mode : http://www.economy.nayka. com.ua. 14. Nadnatsionalna vyrobnycha infrastruktura v umovakh nestabilnosti hlobalnoho rozvytku (tendentsii, problemy, perspektyvy): kolektyvna monograph, (A. V. Rybchuk, A. P. Ru- miantsev, V. M. Levkivskyi, P. P. Yaremovych and other); ed. d.e.n. prof. A. V. Rybchuka, Drohobych: Vydavnychyi viddil Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka, 2015. –364 p. 15. Pro zatverdzhennia planu zakhodiv shchodo realizatsii Kontseptsii reformuvannia mistsevoho samovriaduvannia ta terytorialnoi orhanizatsii vlady v Ukraini, [Electronic resource] Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 18 chervnia 2014 y. No 591-r, Access mode: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/591-2014- %D1 %80. 16. Pro Stratehiiu staloho rozvytku "Ukraine – 2020" [Electronic resource] Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 12 sichnia 2015 y., No 5/2015), Access mode: http://www.president.gov.ua/documents/18688.html. 17. Pro skhvalennia Kontseptsii reformuvannia mistsevoho samovriaduvannia ta terytorialnoi orhanizatsii vlady v Ukraini [Electronic resource] Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 1 kvitnia 2014 y. No 333-r, Access mode: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/333-2014- %D1 %80; 18. Pro skhvalennia Prohnozu ekonomichnoho i sotsialnoho rozvytku Ukrainy na 2017 year ta osnovnykh makropokaznykiv ekonomichnoho i sotsialnoho rozvytk u Ukrainy na 2018 i 2019 roky [Electronic resource] Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 1 lypnia 2016 y. No 399, Access mode:http://zakon2.rada. gov.ua/laws/show/ru/399-2016- %D0 %BF. 19. Plan zakhodiv z realizatsii u 2017 – 2018 rokakh Stratehii rozvytku Lvivskoi oblastina period do 2020 roku [Electronic resource] Lvivska oblasna derzhavna administratsiia –Rezhymdostupu:http:loda.gov.ua/upload/ users_files/22/ upload/ PLAN_ZAHODIV_Z_REALIZATSII_STRATEGII_LVIVSKOI_OBLASTI_u_2017-2018_rokah(1).pdf. 20. Stratehiia rozvytku Yavorivskoho raionu do 2020 roku. Plan zakhodiv realizatsii na 2016 – 2018 roky [Electronic resource] Yavorivska raionna derzhavna administratsiia, Access mode:https://docs.google.com/document/d/1rQo904mG1ycvP fHd5mTTJnVJ6p-9QmLzQH3zJLJDsj0/ edit. 21. TaukeshevaT. D. Biudzhetna detsentralizatsiia yak chynnyk zmitsnennia mistsevoho samovriaduvannia v Ukraini, T. D. Taukesheva, H. V. Daudova, Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinnia, 2015, Iss. 1, P. 153–158 [Electronic resource], Access mode:http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Tpdu_2015_1_26. 22.Furdychko L.Ye. Detsentralizatsiia: finansova nezalezhnist mistsevykh biudzhetiv Ukrainy, L.Ye. Furdychko, Sotsialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrainy : zb. nauk. pr., DU "Instytut rehionalnykh doslidzhen im. M. I. Dolishnoho NAN Ukrainy"; vidp. red. V. S. Kravtsiv, Lviv, 2015, Iss. 5(115), P. 39–42. 23.Cherevykov Ye. L. Osoblyvosti derzhavnoho finansuvannia infrastrukturnykh proektiv na zasadakh derzhavno-pryvatnoho partnerstva, Ye. L. Cherevykov, Naukovi pratsi NDFI: Iss. 1 (58) Kyiv: VIPOL, 2012, P. 29–38. 24. Shevchenko O. Biudzhetno-finansova detsentralizatsiia u konteksti pidvyshchennia efektyvnosti upravlinnia rehionamy, O. Shevchenko [Electronic resource], Access mode: http://old.niss.gov.ua/Monitor/april08/9.htm. 25. Yurchenko K., Hudz H. Yaki ryzyky detsentralizatsii?, K. Yurchenko, H. Hudz [Electronic resource], Access mode : http://blog.liga.net/user/ kyurchenko/article/17090.aspx. 26. Yaresko N. Resurs mistsevykh biudzhetiv na 2015 year, N. Yaresko [Electronic resource], Access mode:http://www.kmu.gov.ua/control/ uk/publish/article?art_id=247868006&cat_id=24426429. |
|
Rights |
© Національний університет „Львівська політехніка“, 2017
@ Цебенко Н. М., 2017 |
|
Format |
161-169
9 application/pdf image/png |
|
Coverage |
Львів
|
|
Publisher |
Видавництво Львівської політехніки
|
|