Концепція нейропсихологічної діагностики стану соціоемоційного розвитку дитини з аутизмом
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714091/
http://www.ikpp.npu.edu.ua/nch19kpsp/arkhiv/143-naukovyi-chasopys-npu-imeni-m-p-drahomanova-seriia-19-korektsiina-pedahohika-ta-spetsialna-psykholohiia-zbirnyk-naukovykh-prats-24/1867-tarasun-v-v-kontseptsiia-neiropsykholohichnoi-diahnostyky-stanu-sotsioemotsiinoho-rozvytku-dytyny-z-autyzmom-proekt |
|
Title |
Концепція нейропсихологічної діагностики стану соціоемоційного розвитку дитини з аутизмом
Conception of Neuropsychological Diagnosing the Socio-Emotional Development of a Child Suffering from Autism |
|
Creator |
Тарасун, В.В.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У статті запропоновано авторський концептуальний підхід до подальшого вирішення проблеми діагностики стану соціоемоційного розвитку дитини з аутизмом. Доводиться важливість і необхідність здійснення аутологом діагностики стану сформованості трьох нейропсихологічних систем дитини – програмування і контролю соціальної взаємодії; сприйняття емоцій; репрезентації внутрішніх уявлень. Водночас враховано, що змістом нейропсихологічних теорій чітко визначено, що в основі первинних порушень аутизму лежать переважно розлади діяльності префронтальної кори головного мозку і лімбічної системи. Запропоновано модель визначення механізму соціоемоційних і поведінкових розладів дитини-аутиста, яка включає діагностику стану сформованості: нейробіологічної основи соціоемоційної взаємодії; здатності накопичувати досвід соціоемоційної взаємоді; здатності до адекватного емоційного переживання; видів уявлень про внутрішні переживання іншої людини і свої власні; розуміння справжньої та уявної реальності; здатності швидко перемикати увагу. The article is focused on a new conceptual approach to solving the problem of diagnosing the socio-emotional development of a child suffering from autism. The author stresses the importance and necessity of diagnosing the development level of the following child’s neuropsychological systems: 1) programming and controlling the social interaction; 2) perception of emotions; 3) representation of internal thoughts. Besides, the scientist claims that according to the essence of neuropsychological theories, the initial autistic disorders are mostly caused by the dysfunctions of the medial prefrontal cortex and limbic system. The author of the article suggests a model of defining a child-autist’s mechanism of socio-emotional and behavioural disorders, which includes diagnosing: 1) the neurobiological principles of socio-emotional interaction; 2) the ability to gain experienceс of socio-emotional interaction; 3) adequate emotional perception; 4) the concepts of other people’s and his/her own emotional experience; 5) realizing veritable and imaginary reality; 6) the ability to switch his/her attention quickly. |
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714091/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BD%D0%B5%D0%B9%D1%80%D0%BE%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%B4%D1%96%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%83%20%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%BE%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8%20%D0%B7%20%D0%B0%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%BE%D0%BC%20%28%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%20%29.pdf
- Тарасун, В.В. (2013) Conception of Neuropsychological Diagnosing the Socio-Emotional Development of a Child Suffering from Autism Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія (24). pp. 226-233. ISSN 2310-0893 |
|