Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714102/
|
|
Title |
Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології
Professional development of specialists in the adult education system: history, theory, technology |
|
Creator |
ДВНЗ УМО, НАПН України
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
За реалізації Концепції «Нова українська школа» видозмінюється соціальна й професійна місія педагога в контексті європейського професіоналізму із збереженням кращих ментальних українських характеристик. Суспільство знань бачить педагога нової формації компетентним, умотивованим, кваліфікованим, який має академічну свободу й розвивається професійно впродовж життя, самостійно й творчо здобуває інформацію, організовує людиноцентрований освітній процес, перебуває в авангарді суспільних та освітніх перетворень. Професійний розвиток сучасного фахівця передбачає його безперервний саморозвиток і самореалізацію як актуальних соціально-культурних пріоритетів і смислів. Збірник матеріалів ІІІ-ої Всеукраїнської Інтернет-конференції присвячено актуальним питанням безперервного професійного розвитку сучасного педагога, методиста, менеджера, освітнього лідера нової формації впродовж життя, який самостійно моделює й зреалізовує індивідуальну освітню траєкторію в умовах формальної, неформальної та інформальної освіти, визначає параметри процесу навчання (зміст, тривалість, форми, методи, програми навчання, засоби та ін.), здійснює цілепокладання й конструктивну корекцію в принципово нових вітчизняних культурно-освітніх умовах. Частина І присвячена безперервному професійному розвитку фахівців в епоху змін, зокрема проблемам освіти дорослих як соціокультурного феномену, професійному розвитку педагога Нової української школи, науково-методичним засадам професійного розвитку в умовах формальної і неформальної освіти, розвитку цифрової компетентності фахівців як ключової в системі підвищення кваліфікації, психологічному супроводу професійного розвитку фахівців тощо. Для теоретиків і практиків освіти дорослих, працівників закладів вищої освіти, організаторів післядипломної педагогічної освіти, слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, керівників загальноосвітніх навчальних закладів та установ системи загальної середньої освіти, методичних служб усіх рівнів, а також усіх, хто цікавиться питаннями модернізації вітчизняної формальної та неформальної освіти дорослих. Under the Concept "New Ukrainian School", the social and professional mission of the teacher is modified in the context of European professionalism, with the preservation of the best mental Ukrainian characteristics. In the Society of knowledge, a teacher of a new formation must be competent, motivated, qualified, who has academic freedom and develops professionally throughout his life, independently and creatively obtains information, organizes a human-centered educational process. This teacher is at the forefront of social and educational transformations. Professional development of a modern specialist implies his continuous self-development and self-actualization as actual socio-cultural priorities and meanings. The collection of materials of the 3rd All-Ukrainian Internet Conference is devoted to the urgent issues of continuous professional development of a modern teacher, methodologist, manager, educational leader of a new formation throughout his life, who independently models and realizes an individual educational trajectory in the conditions of formal, informal and informal education, determines the parameters of the learning process (content, duration, forms, methods, training programs, tools, etc.), carries out the goal setting and constructive correction in fundamentally new domestic cultural-educational conditions. Part I is devoted to the continuous professional development of specialists in the era of changes, in particular the problems of adult education as a sociocultural phenomenon, the professional development of the teacher of the New Ukrainian school, the scientific and methodological principles of professional development in formal and informal education, the development of digital competence of specialists as main in the system of professional development, psychological support of professional development of specialists, etc. For the theorists and practitioners of adult education, higher education institutions, organizers of postgraduate pedagogical education, students of courses for the improvement of professional qualifications of pedagogical workers, heads of general educational institutions and institutions of general secondary education, methodological services of all levels, as well as all those who are interested in modernization of the domestic formal and non-formal adult education. |
|
Publisher |
Агроосвіта
|
|
Contributor |
Сидоренко, В.В.
Швень, Я. Л. |
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714102/1/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A%20%D0%9C%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%A0%D0%86%D0%90%D0%9B%D0%86%D0%92%20%202018%20%D0%A7%201%20%20%281%29.pdf
ДВНЗ УМО, НАПН України (2018) Professional development of specialists in the adult education system: history, theory, technology Агроосвіта, м. Київ, Україна. |
|