Запис Детальніше

Інституційна модель забезпечення якості вищої освіти США

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Інституційна модель забезпечення якості вищої освіти США
Institutional Model for Quality Assurance in Higher Education
Институциональная модель обеспечения качества высшего образования США
 
Creator Ільницький, Денис Олександрович
Ilnytskyy, Denys Olexandrovych
Ильницкий, Денис Александрович
 
Subject 330.837:378.014.6:005.6(73)
 
Description Аналізується інституційний вимір моделі забезпечення якості вищої освіти (далі – ЯВО) в контексті перспектив адаптації кращого світового досвіду в інтересах розвитку системи вищої освіти в Україні на прикладі однієї з найбільш розвинених країн світу – США. Розкрито залучення університетів до всіх вимірів забезпечення якості соціально-економічного розвитку США. Сформована національна модель спирається на довгострокові історичні та теоретичні передумови. Активізація сучасного розвитку мотивується як внутрішнім прагненням університетів до досконалості, так і зовнішнімичинниками, серед яких ключовими є такі: 1) конкурентний тиск національних та іноземних компаній та університетів, 2) еволюція вимог суспільства щодо підвищення ефективності освітніх витрат; 3) усвідомлення глобальних можливостей та викликів освітнього ринку; 4) еволюція економічних поглядів щодо пріоритетності забезпечення довгострокових конкурентних переваг в економіці знань на основі ЯВО.
Поліінституційність американської моделі спирається на постулат, що важко примусити економічних суб’єктів надавати якісні послуги, але можна стимулювати поважаючи їх автономію. Університети самостійно обирають чи розробляють моделі забезпечення якості, реалізація яких враховує вимоги органів акредитації. Американськамодель забезпечення ЯВО інституціонально спирається на взаємопов’язані рівні: персональної сертифікації, університету, громади штату, асоціацій коледжів тауніверситетів, професійних об’єднань, органів акредитації, конкурсу премії Болдріджа та федеральний. Ідентифіковано групи органів акредитації, їх функції, принципи тациклічність діяльності. Запропонована візуалізація інституційної моделі та чинників забезпечення ЯВО в США. Запропонована типологія інституцій забезпечення ЯВО – органи акредитації, інституції забезпечення якості та пов‘язані інституції.
Paper analyzes institutional dimension of the model of quality assurance in higher education (hereinafter – QAHE) on the example of the USA. Formation of a national model is based on long-term historical and theoretical background. Modern development is motivated by universities’ desire of excellence and external factors: 1) competitive pressures of national and foreign companies and universities, 2) requirements of society to improve efficiency of educational investments; 3) opportunities and challenges of global education market; 4) evolution of economic views on the priority of QAHE to ensure competitive advantages.
Poliinstitutional american model is based on the postulate that it’s difficult to make economic agents to provide quality of services, but could be stimulated while respecting autonomy. Universities choose or develop a model of quality assurance, which takes into account the requirements of accreditation. American QAHE model is based on institutionally interrelated levels: personal certification, university, society, state, association of colleges and universities, professional associations, accreditation bodies, Baldrige Award competition, federal. Paper identified groups of accreditation bodies, their functions, principles and cyclicity of activities. We proposed visualization of institutional model and QAHE factors in the USA. The typology of QAHE institutions includes accreditation bodies, institutions for quality assurance and related institutions.
Анализируется институциональное измерение модели обеспечения качества высшего образования (далее – ОКВО) в контексте перспектив адаптации мирового опыта в интересах системы высшего образования Украины на примере США. Раскрыто участие университетов во всех аспектах обеспечения качества социально-экономическогоразвития. Сформированая национальная модель опирается на долгосрочные исторические и теоретические предпосылки. Активизация современного развития мотивируется как внутренним стремлением университетов к совершенству, так и внешними факторами, среди которых ключевыми являются: 1) конкурентное давление национальных и иностранных компаний и университетов, 2) эволюция требований общества к повышению эффективности образовательных инвестиций; 3) осознание глобальных возможностей и вызовов образовательного рынка; 4) эволюция экономических взглядов на приоритетность обеспечения конкурентных преимуществ в экономике знаний на основе ОКВО.
Полиинституциональность американской модели опирается на постулат, что трудно заставить экономических субъектов предоставлять качественные услуги, но можно стимулировать уважая их автономию. Университеты самостоятельно выбирают или разрабатывают модели обеспечения качества, реализация которых учитывает требования органов аккредитации. Американская модель ОКВО институционально опирается на взаимосвязанные уровни: персональной сертификации, университета, общества штата, ассоциаций колледжей и университетов, профессиональных объединений, органов аккредитации, конкурса премии Болдриджа и федеральный. Идентифицировано группы органов аккредитации, их функции, принципы и цикличность деятельности. Предложено визуализацию институциональной модели и факторов ОКВО в США. Предложено типологию институтов ОКВО – органы аккредитации, институты обеспечения качества и связанные учреждения.
 
Publisher ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»
 
Date 2019-01-28T08:52:30Z
2019-01-28T08:52:30Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Ільницький Д. О. Інституційна модель забезпечення якості вищої освіти США / Ільницький Д. О. // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності : зб. наук. пр. / ДВНЗ «Приазов. держ. техніч. ун-т» ; [редкол.: В. С. Волошин (голов. ред.) та ін.]. – Маріуполь : ДВНЗ «ПДТУ», 2015. – Вип. 2, т. 1. – С. 37–53.
2225-6407
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/27135
 
Language uk