Запис Детальніше

Професійне самовизначення підлітка за компетентнісного підходу до навчання фізики

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713989/
https://vspu.edu.ua/faculty/imad/files/z/z_44.pdf
 
Title Професійне самовизначення підлітка за компетентнісного підходу до навчання фізики
Professional self-determination of the teenager in the competency approach to the teaching of physics
Профессиональное самоопределение подростка при компетентностном подходе к обучению физике
 
Creator Сіпій, Володимир Володимирович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті розглянуто вплив компетентнісного підходу до навчання фізики на професійне самовизначення школярів. Обґрунтовано, що необхідність політехнічної освіти обумовлена ситуацією на ринку праці, де не вистачає висококваліфікованих технічних спеціалістів. Однією з вимог ринку праці до рівня фахової готовності спеціалістів є використання різноманітної техніки.
Сучасній людині доводиться щоденно використовувати різноманітні прилади та пристрої: офісну та побутову техніку, програмоване обладнання на виробництві, мобільні прилади та засоби зв’язку, персональні комп’ютери. Щоб ефективно й безпечно використовувати весь спектр техніки, будь-яка людина, незалежно від сфери діяльності, повинна знати принципи роботи техніки, усвідомлювати її значення.
За компетентнісного підходу до навчання фізики має бути сформований політехнічний складник предметної компетентності з фізики учнів загальноосвітньої школи, а саме:
• ціннісні орієнтації – гармонійне ставлення людини до техніки;
• політехнічні знання – знання про принципи роботи техніки, правила безпечного її використання;
• політехнічні уміння (графічні, обчислювальні, вимірні, дослідницькі, діагностичні, конструкторські, контролю та самоконтролю, моделювання тощо);
• досвід практичної діяльності.
Процес професійного самовизначення передбачає активну роль суб’єкта вибору професії, яка обумовлює його самостійні дії, співвідносні з актуальними проблемами, бажаннями, нахилами та здібностями. Це стає можливим лише за умов усвідомлення та адекватної оцінки учнями своєї особистості (в тому числі й професійно необхідних якостей) та співвіднесення власних індивідуальних особливостей з вимогами конкретної професії.
The article discusses the impact of competence approach to the study of physics to professional self-determination of students. Proved that the need for polytechnic education due to the situation on the labor market, where the lack of highly skilled technicians. One of the requirements of the labor market to the level of professional readiness of specialists is the use of different techniques.
Modern man has daily use various devices and equipment, office and home appliances, programmable equipment in the production, mobile devices and communications equipment, computers. In order to effectively and safely use the entire range of technology, any person, regardless of scope should know the principles of engineering to realize its value.
According competence approach to teaching physics should be formed Polytechnic component of subject competence in physics secondary school students, namely:
• value orientation - a harmonious relationship between man and technology;
• polytechnic knowledge - knowledge of the principles of technology, for safe use it;
• polytechnic skills (graphics, computing, measurable, research, diagnostic, design, control and self-control, modeling, etc.);
• practical experience.
The process of professional self-determination implies an active role of the subject choice of profession, which accounts for its own actions, as related to current problems, desires, inclinations and abilities. This is possible only under conditions of adequate assessment and understanding of their individual students (including vocational skills required) and their correlation with the requirements of the individual characteristics of a particular profession.
В статье рассмотрено влияние компетентностного подхода к обучению физике на профессиональное самоопределение школьников. Обосновано, что необходимость политехнического образования обусловлена ​​ситуацией на рынке труда, где не хватает высококвалифицированных технических специалистов. Одним из требований рынка труда к уровню профессиональной готовности специалистов является использование разнообразной техники.
Современному человеку приходится ежедневно использовать различные приборы и устройства: офисную и бытовую технику, программируемое оборудование на производстве, мобильные приборы и средства связи, персональные компьютеры. Чтобы эффективно и безопасно использовать весь спектр техники, любой человек, независимо от сферы деятельности, должен знать принципы работы техники, осознавать ее значение. При компетентностном подходе к обучению физики должна быть сформирована политехническая составляющая предметной компетентности по физике учеников общеобразовательной школы, а именно: ценностные ориентации - гармоничное отношение человека к технике; политехнические знания - знания о принципах работы техники, правила безопасного ее использования; политехнические умения (графические, вычислительные, измеримые, исследовательские, диагностические, конструкторские, контроля и самоконтроля, моделирование и т.п.);опыт практической деятельности.
Процесс профессионального самоопределения предполагает активную роль субъекта выбора профессии, которая обусловливает его самостоятельные действия, соотносятся с актуальными проблемами, желаниями, склонностями и способностями. Это становится возможным лишь при условии осознания и адекватной оценки учениками своей личности (в том числе и профессионально необходимых качеств) и соотнесение собственных индивидуальных особенностей с требованиями конкретной профессии.
 
Publisher ТОВ Фірма "Планер"
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713989/1/Stattya%20SIPII%20ConfVin2016.pdf
- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426 <http://orcid.org/0000-0003-4825-1426>) (2016) Professional self-determination of the teenager in the competency approach to the teaching of physics Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми (44). pp. 174-178. ISSN 2412-1142