Запис Детальніше

Освітня політика США у ХХІ столітті

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714146/
 
Title Освітня політика США у ХХІ столітті
US Educational Policy in the 21st Century
 
Creator Маріуц, Ілона Олександрівна
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Досліджено освітню політику США у ХХІ столітті та виявлено дві основні проблеми: вибір школи та успішність в навчанні. Виявлено, що результатом американської освітньої політики є те, що сьогодні середні рейтинги випускників є найвищими, темпи падіння – мінімальними у історії, більший відсоток учнів збирається вступати у коледж, ніж будь-коли раніше. Ці досягнення забезпечують міцну основу для подальшої роботи щодо розширення можливостей освіти та покращення результатів навчання.
The educational policy of the United States in the 21st century has been explored and identified two main issues: school choice and academic success. It is found that the result of American education policy is that today the average graduates' ratings are the highest, the rate of decline - the minimum in history, a higher percentage of students are going to enter college than ever before. These achievements provide a solid foundation for further work on expanding educational opportunities and improving learning outcomes.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714146/1/%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9D%D0%AF%20%D0%9F%D0%9E%D0%9B%D0%86%D0%A2%D0%98%D0%9A%D0%90%20%D0%A1%D0%A8%D0%90%20%D0%A3%20%D0%A5%D0%A5%D0%86%20%D0%A1%D0%A2%D0%9E%D0%9B%D0%86%D0%A2%D0%A2%D0%86_%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%96%D1%83%D1%86-converted.pdf
- Маріуц, Ілона Олександрівна (2018) US Educational Policy in the 21st Century In: "Comparative and international education – 2018: transformations and innovations in education in the globalized world" Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна.