Куррикулярная система: становление и сложности на примере некоторых постсоветских стран
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713957/
|
|
Title |
Куррикулярная система: становление и сложности на примере некоторых постсоветских стран
Curricular system: formation and complexity on the example of some post-soviet countries Курікулярна система: становлення та складнощі на прикладі деяких пострадянських країн |
|
Creator |
Кришмарел, В. Ю.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
|
|
Description |
The report highlights the specifics of becoming the curriculum system in Azerbaijan, Kyrgyzstan, Moldova and Estonia. Countries selected by criteria: the post-Soviet space, differences in geography, economic development, indicators of students PISA. The analysis focuses on the features of understanding and functioning of curriculum in these countries. As a result of this, the realities of the modern system of general secondary education in Ukraine are correlated with the curricular achievements of these countries. The main difficulties in the formation of the curricular system in education are highlighted on the basic of the derived trends.
В статье очерчены особенности становления куррикулярной системы в Азербайджане, Кыргызстане, Молдове и Эстонии. Страны отобраные по критериям: постсоветское пространство, различия в географии, экономическое развитие, показатели учеников PISA. Анализ фокусируется на особенностях понимания и функционирования учебного плана в этих странах. В результате этого соотносятся реалии современной системы общего среднего образования в Украине с учебными достижениями этих стран. Обозначены основные трудности формирования куррикулярной системы на основании выделенных тенденций. У статті окреслено особливості становлення курикулярної системи в Азербайджані, Киргизстані, Молдові й Естонії. Країни відібрані за критеріями: пострадянський простір, розрізнення в географічному розташуванні, економічному розвитку, показниках учнів PISA. Аналізуються особливості розуміння та функціонування курикулуму в цих країнах. У результаті цього співвіднесено реалії сучасної системи загальної освіти в Україні з навчальними досягненнями цих країн. Виокремлено основні труднощі формування курикулярної системи на основі вивільнення тенденцій. |
|
Publisher |
Chişinău
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713957/1/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D1%88%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BB_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F%20%D0%9A%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B2.pdf
- Кришмарел, В. Ю. (2018) Curricular system: formation and complexity on the example of some post-soviet countries Curriculumul şcolar: provocări şi oportunităţi de dez-voltare : materialele Conf. Şt. Intern., 7–8 decembrie, 2018, Chişinău. pp. 29-38. |
|