Essential characteristics of national values in philosophical and psychological and pedagogical literature
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713966/
|
|
Title |
Essential characteristics of national values in philosophical and psychological and pedagogical literature
Сутнісні характеристики національних цінностей у філософській та психолого-педагогічній літературі |
|
Creator |
Glushko, O.Z.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
У статті уточнюються сутнісні, загальні характеристики понять "цінності", "нація", "національні цінності". Це дослідження ґрунтується на роботах всесвітньо відомих філософів, психологів, соціологів, педагогів, а також вчених української діаспори. Визначено ключові компоненти поняття "нація" виходячи з аналізу філософської та психолого-педагогічної літератури. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури представників української діаспори були виділені об'єктивні та суб'єктивні компоненти поняття "нації".
The article clarifies the essential, general characteristics of the notions of “values” of the “nation” of “national values”. The key components of the notion “nation” are determined in the view of the analysis of philosophical and psychological and pedagogical literature. This research is based on the work of world-known philosophers, psychologists, sociologists, educators, and scientists of Ukrainian diaspora. |
|
Publisher |
Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713966/1/httpsdoi.org10.31174send-pp2018-170vi70-04.pdf
- Glushko, O.Z. (orcid.org/0000-0003-0101-9910 <http://orcid.org/0000-0003-0101-9910>) (2018) Essential characteristics of national values in philosophical and psychological and pedagogical literature Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychlogy, 4 (70). pp. 18-22. ISSN 2308-5258 |
|