Про оцінювання рівня сформованості предметних компетентностей школярів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714159/
http://visnyk.hoippo.km.ua/infomain/1695-zhurnal-pedagogchniy-vsnik-2-43-2016.html |
|
Title |
Про оцінювання рівня сформованості предметних компетентностей школярів
About evaluation of the level of formation of students' subject competences |
|
Creator |
Ващенко, Л.С.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Педагогічна практика свідчить про те, що впровадження компетентнісного навчання здійснюється повільно і непослідовно. Серед головних причин можна назвати відсутність технологій оцінювання компетентностей. У статті проаналізовано різні погляди на оцінювання рівнів сформованості предметних компетентностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів; представлено результати дослідження використання тестових технологій щодо оцінювання здатності школярів використовувати предметні знання та уміння у практичних ситуаціях.
Pedagogical practice shows that the introduction of competence training is carried out slowly and inconsistently. Among the main reasons is the lack of competence assessment technologies. The article analyzes different views on the assessment of the levels of formation of the subject competences of students of general education institutions; the results of research on the use of test technologies for assessing the ability of students to use subject knowledge and skills in practical situations are presented. |
|
Publisher |
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714159/1/Pedagog_visnik_2%2843%29_2016-16-19%20%281%29.pdf
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142 <http://orcid.org/0000-0002-0637-2142>) (2016) About evaluation of the level of formation of students' subject competences Педагогічний вісник, 2 (43). pp. 14-17. |
|