Запис Детальніше

Про оцінювання рівня сформованості предметних компетентностей школярів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714159/
http://visnyk.hoippo.km.ua/infomain/1695-zhurnal-pedagogchniy-vsnik-2-43-2016.html
 
Title Про оцінювання рівня сформованості предметних компетентностей школярів
About evaluation of the level of formation of students' subject competences
 
Creator Ващенко, Л.С.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Педагогічна практика свідчить про те, що впровадження компетентнісного навчання здійснюється повільно і непослідовно. Серед головних причин можна назвати відсутність технологій оцінювання компетентностей. У статті проаналізовано різні погляди на оцінювання рівнів сформованості предметних компетентностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів; представлено результати дослідження використання тестових технологій щодо оцінювання здатності школярів використовувати предметні знання та уміння у практичних ситуаціях.
Pedagogical practice shows that the introduction of competence training is carried out slowly and inconsistently. Among the main reasons is the lack of competence assessment technologies. The article analyzes different views on the assessment of the levels of formation of the subject competences of students of general education institutions; the results of research on the use of test technologies for assessing the ability of students to use subject knowledge and skills in practical situations are presented.
 
Publisher Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714159/1/Pedagog_visnik_2%2843%29_2016-16-19%20%281%29.pdf
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142 <http://orcid.org/0000-0002-0637-2142>) (2016) About evaluation of the level of formation of students' subject competences Педагогічний вісник, 2 (43). pp. 14-17.