Запис Детальніше

Особистісно зорієнтоване навчання як педагогічна умова становлення суб’єктності академічно обдарованих учнів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714160/
http://biblos.iod.gov.ua/docview.php?doc_id=2603
 
Title Особистісно зорієнтоване навчання як педагогічна умова становлення суб’єктності академічно обдарованих учнів
Personality oriented teaching as pedagogical conditions of formation of subjectivity academically gifted student
Личностно ориентированное обучение как педагогическое условие становления субъектности академически одаренных учеников
 
Creator Бургун, І.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description У статті розглянута проблема розвитку академічної обдарованості школярів. Автор розкриває поняття академічно обдарованого учня як суб'єкта навчально-пізнавальної діяльності. Уточнена структура академічної обдарованості учня. Обґрунтовано особистісно орієнтований підхід до навчання як умова становлення суб'єктності академічно обдарованого школяра.
The article deals with the problem of the development of the academic giftedness of schoolchildren. The notion of an academically gifted student as a subject of educational and cognitive activity is given. The structure of the student's academic giftedness is specified. The person-oriented approach is grounded as a condition for the formation of the subjectivity of an academically gifted schoolchild.
В статье рассмотрена проблема развития академической одаренности школьников. Автор раскрывает понятие академически одаренного ученика как субъекта учебно-познавательной деятельности. Уточнена структура академической одаренности ученика. Обоснован личностно ориентированный подход к обучению как условие становления субъектности академически одаренного школьника.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714160/1/03.pdf
- Бургун, І.В. (2017) Personality oriented teaching as pedagogical conditions of formation of subjectivity academically gifted student Education and Development of Gifted personality, 4 (59). pp. 5-9. ISSN 2309 ‑3935