Запис Детальніше

Мовленнєвий розвиток учнів ліцею в умовах реалізації компетентнісного підходу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713674/
 
Title Мовленнєвий розвиток учнів ліцею в умовах реалізації компетентнісного підходу
Linguistic development of pupils in the lyceum in conditions of implementation of the competent approach
 
Creator Попова, Л.О.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті проаналізовано наукову літературу з обраної теми, розкрито окремі аспекти розвитку мовлення учнів ліцею в умовах реалізації компетентнісного підходу. На прикладі вправи розкрито особливості використання тексту як засобу формування мовленнєвих умінь і навичок учнів, виокремлено критерії добору текстів на основі узагальнення праць українських лінгводидактів. Запропоновано тематику дискусії та есе, подано методичні рекомендації щодо оцінювання цих жанрів. На основі аналізу наукової літератури автор доходить висновку, що робота з розвитку мовлення учнів повинна бути організована так, щоб у результаті здобуті старшокласниками знання мовленнєвих понять стали основою для складання власного висловлення, щоб сформовані вміння здійснювати різнорівневий аналіз тексту уможливили вибір оптимальних мовних засобів для вираження своїх думок, а володіння мовленнєвими тактиками убезпечувало від потрапляння в тенета конфлікту.
The article analyzes the scientific literature on the chosen topic, reveals some aspects of students’ speaking skills developing in the conditions of the competence approach implementation. Using the example of the exercise, the peculiarities of using the text as a means of forming speech skills and abilities of students are revealed, the criteria for selecting texts based on the synthesis of works of Ukrainian linguistic are highlighted. The topics for discussions and essays are proposed and the guidelines to evaluate these genres are presented. Based on the analysis of scientific literature, the author concludes that the work to develop students' speaking skills should be organized so that the knowledge of speech concepts becomes the basis for making their own statements, the ability to perform a multi-level text analysis helps to choose the most appropriate language means to express their thoughts, the skills become convincing arguments to prove their views and to persuade other people, awareness of speech tactics prevents from creating a conflict situations.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713674/1/Popova_2018_1.pdf
- Попова, Л.О. (2018) Linguistic development of pupils in the lyceum in conditions of implementation of the competent approach Українська мова і література в школі, 6 (141). pp. 7-10.