Запис Детальніше

Теоретико-методичні основи формування змісту екологічної складової наукової картини світу учнів ліцею в умовах інтеграції змісту освітніх галузей

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714196/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=8687
 
Title Теоретико-методичні основи формування змісту екологічної складової наукової картини світу учнів ліцею в умовах інтеграції змісту освітніх галузей
Theoretical and Methodological Foundations of the Content of the Ecological Component of the Scientific Picture of the World of Pupils of the Lyceum in the Conditions of Integration of the Content of Educational Branches
 
Creator Гринюк, Оксана Сергіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
 
Description Підбито підсумки пошуково-моделювального етапу дослідження. Доведено, що при інтеграції змісту освітніх галузей «Природознавство», «Математика», «Мови і літератури» учні отримають цілісні знання про закономірності природи і суспільства, які сприятимуть формуванню в учнів екологічної складової наукової картини світу.
The results of the search-modeling stage of research are summed up. It is proved that when integrating the contents of educational branches "Natural Science", "Mathematics", "Languages and Literature", students will receive
holistic knowledge of the laws of nature and society, which will contribute to the formation of students in the ecological component of the scientific picture of the world.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714196/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E.%D0%A1.2018-converted.pdf
- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700 <http://orcid.org/0000-0001-7660-2700>) (2018) Theoretical and Methodological Foundations of the Content of the Ecological Component of the Scientific Picture of the World of Pupils of the Lyceum in the Conditions of Integration of the Content of Educational Branches In: Annotated Results of Research ork of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine for 2018 Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 204-205. ISBN 978-966-644-464-9