Практико-орієнтованість як провідний принцип побудови курікулуму підготовки майбутнього вчителя початкових класів в Угорщині
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710510/
|
|
Title |
Практико-орієнтованість як провідний принцип побудови курікулуму підготовки майбутнього вчителя початкових класів в Угорщині
The Practical-Oriented as a Leading Principle of Construction Kurikulumu Training for Future Elementary School Teacher in Hungary |
|
Creator |
Годлевська, К.В.
|
|
Subject |
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті висвітлюється зміст, структура та базові принципи впровадження практико-орієнтованої моделі підготовки майбутніх вчителів початкових класів в коледжах та університетах Угорщини. Практико-орієнтованість розглядається як дійовий компонент професіоналізації педагогічних кадрів у системі педагогічної освіти Угорщини.
The article is connected with the content, structure and basic principles of implementation of practical-oriented model of training for future elementary school teacher in Hungary colleges and universities. The practical-oriented is understood as an effective component of the professionalization of teaching staff in the system of teacher education in Hungary. |
|
Publisher |
Accent Graphics Communications
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710510/1/selection.pdf
- Годлевська, К.В. (2017) The Practical-Oriented as a Leading Principle of Construction Kurikulumu Training for Future Elementary School Teacher in Hungary Euro-American Scientific Cooperation (16). pp. 63-67. |
|