Ґенеза диференційованого навчання: дидактичний аспект
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710667/
|
|
Title |
Ґенеза диференційованого навчання: дидактичний аспект
Genesis of differentiated learning: didactic aspect |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Диференціація навчання є ефективною тільки у контексті особистісно орієнтованого навчання, коли відбувається спільна конструктивна діяльність учня і вчителя. Водночас має враховуватися те, який зміст, вид і форми навчального матеріалу обирає учень.
The differentiation of teaching is effective only in the context of person-oriented learning, when there is a joint constructive activity of the upper secondary school pupil and teacher. At the same time, one must take into account the content, type and form of educational material chosen by the pupil. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710667/2/VHO18-04-Inst.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (2018) Genesis of differentiated learning: didactic aspect Диференціація у шкільній освіті: історичний досвід і сучасні технології : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, 16 травня 2018 року, м. Київ. pp. 16-20. |
|