Запис Детальніше

Диференціація навчання у сучасній школі як умова ефективної реалізації варіативного освітнього компонента

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710668/
 
Title Диференціація навчання у сучасній школі як умова ефективної реалізації варіативного освітнього компонента
Differentiation of training in modern school as a condition for effective realization of a variative educational component
 
Creator Кизенко, Василь Іванович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Важливим напрямом реформування шкільної освіти є організація навчання учнів на основі диференційованого підходу. Учителі мають передбачати варіативність методик реалізації освітнього компонента. Учні виконуватимуть диференційовані завдання якісніше, якщо ці завдання підготовлено з позицій дидактики.
An important direction in the reform of school education is the organization of pupils learning based on a differentiated approach. Teachers have to use of varitive methods of realization of the educational component. Students will perform differentiated tasks more qualitatively, if these tasks are prepared from the position of didactics.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710668/1/KVI18-04-Inst.pdf
- Кизенко, Василь Іванович (2018) Differentiation of training in modern school as a condition for effective realization of a variative educational component In: Диференціація у шкільній освіті: історичний досвід і сучасні технології : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, 16 трав. 2018 р., м. Київ Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 155-159.