Запис Детальніше

The Design and Evaluation of the Cloud-based Learning Components with the Use of the Systems of Computer Mathematics

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710741/
http://ceur-ws.org/Vol-2104/
 
Title The Design and Evaluation of the Cloud-based Learning Components with the Use of the Systems of Computer Mathematics
Проектування і оцінка хмарних компонентів навчання з використанням систем комп'ютерної математики
 
Creator Shyshkina, M.P.
Kohut, U.P
Popel, M.V.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description In the article the problems of the systems of computer mathematics use as a tool for the students learning and research activities support are investigated. The promising ways of providing access to the mathematical software in the university learning and research environment are considered. The special aspects of pedagogical applications of these systems to support operations research study in the process of bachelors of informatics training are defined. The design and evaluation of the cloud-based learning components with the use of the systems of computer mathematics (on the example of Maxima system) as enchasing the investigative approach to learning of engineering and mathematics disciplines and increasing the pedagogical outcomes is justified. The set of psychological and pedagogical and also technological criteria of evaluation is substantiated. The results of pedagogical experiment are provided. The analysis and evaluation of existing experience of mathematical software use both in local and cloud-based settings is proposed.
У статті досліджуються проблеми систем комп'ютерної математики як інструменту для підтримки навчально-дослідницької діяльності студентів. Розглядаються перспективні шляхи забезпечення доступу до математичного програмного забезпечення у навчально-дослідницькому середовищі університету. Визначено особливі аспекти педагогічних застосувань цих систем для підтримки дослідження операцій в процесі підготовки бакалаврів з інформатики. Обґрунтовано розробку та оцінку компонентів навчання на основі хмар з використанням систем комп'ютерної математики (на прикладі системи Maxima) як посилення дослідницького підходу до вивчення інженерно-математичних дисциплін та підвищення педагогічних результатів. Обґрунтовано комплекс психолого-педагогічних, а також технологічних критеріїв оцінювання. Отримано результати педагогічного експерименту. Запропоновано аналіз та оцінку існуючого досвіду використання математичного програмного забезпечення як у локальних, так і в хмаро орієнтованих системах.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710741/1/paper_156.pdf
- Shyshkina, M.P. (orcid.org/0000-0001-5569-2700 <http://orcid.org/0000-0001-5569-2700>), Kohut, U.P (orcid.org/0000-0002-2861-2274 <http://orcid.org/0000-0002-2861-2274>) and Popel, M.V. (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) (2018) The Design and Evaluation of the Cloud-based Learning Components with the Use of the Systems of Computer Mathematics Proceedings of the 14th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume II: Workshops (2104). pp. 305-317. ISSN 1613-0073