Підготовка вчителів до реалізації педагогічних технологій з метапредметним рівнем інтеграції засобами мультимедійної візуалізації
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710799/
|
|
Title |
Підготовка вчителів до реалізації педагогічних технологій з метапредметним рівнем інтеграції засобами мультимедійної візуалізації
Training teachers to implement educational technologies with metasubjekt level of integration by means of multimedia visualization |
|
Creator |
Чорноус, О.В.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Стаття присвячена висвітленню дидактичних особливостей педагогічних технологій профільного навчання. Так метапредметний рівень інтеграції у педагогічних технологіях передбачає способи роботи з мисленням, комунікацією, дією, розумінням і рефлексією учнів. Використання метапредметних технологій у викладанні традиційних навчальних предметів дозволяє вчителю демонструвати учням процеси становлення наукових і практичних знань, переорганізовувати навчальні курси, включаючи в них сучасні питання, завдання і проблеми, значимі для молоді.
The article is devoted to the didactic features of pedagogical technology of vocational training. So metasubject level of integration in pedagogical technology provides ways of working with thinking, communication, action, understanding and reflection of students. Metasubject the use of technology in the teaching of traditional subjects allows the teacher to demonstrate to students the processes of formation of scientific and practical knowledge, preorganization training courses, including contemporary issues, challenges and problems that are important to young people. |
|
Publisher |
Вектор
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710799/1/ChOV-18-05Tern.pdf
- Чорноус, О.В. (2018) Training teachers to implement educational technologies with metasubjekt level of integration by means of multimedia visualization In: Нова українська школа: теорія і практика реалізації інтегрованого підходу : Матеріали міжнародної наукової конференції (м. Тернопіль, 17–18 трав. 2018 р.) Вектор, м. Тернопіль, Україна, pp. 207-209. |
|