Запис Детальніше

Психологічна готовність випускників шкіл до оволодіння іноземними мовами

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710801/
http://fl.knlu.edu.ua/article/view/132632
 
Title Психологічна готовність випускників шкіл до оволодіння іноземними мовами
School leavers’ psychological readiness of foreign languages mastering
 
Creator Чиханцова, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
81 Linguistics and languages
 
Description У статті представлено результати дослідження психологічної готовності випускників шкіл до оволодіння іноземними мовами у закладах вищої освіти. Наведено показники стану розвитку психологічної готовності випускників загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів до оволодіння іноземними мовами. Виявлено, що розвиток психологічної готовності старшокласників до оволодіння іноземними мовами суттєво залежить від низки факторів як суб’єктивного, так і об’єктивного характеру.
Визначено рівні сформованості компонентів психологічної готовності старшокласників до оволодіння іноземними мовами.
The author of the article presents the results of the study of the psychological readiness of graduates of schools to learn foreign languages in institutions of higher education. The article discusses the importance of foreign-language professional communication, the problem of the formation of foreign language skills by school-leavers, and determines the levels of the components of the psychological readiness of senior pupils for mastering foreign languages.
The results are obtained on the state of development of the psychological readiness of graduates of general and specialized educational institutions to master foreign languages.
The effectiveness of the formation of foreign language communication is due to a number of psychological and pedagogical factors, which can be defined as significant circumstances that influence the success of the development of communication with future specialists. The success factors are based on the structure of educational activities, which allows them to identify with its structural components the creation of conditions for the development of internal motivation for communication, the improvement of the educational process through the inclusion of students in the process of discussing specific situations.
An important task of teaching a foreign language for a professional orientation is the formation of specialized competence in the areas of professional and situational communication, the acquisition of the latest professional information through foreign sources.
 
Publisher Київський національний лінгвістичний університет
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710801/1/%D0%9E.%D0%90.%20%D0%A7%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
- Чиханцова, О.А. (orcid.org/0000-0002-2661-3265 <http://orcid.org/0000-0002-2661-3265>) (2018) School leavers’ psychological readiness of foreign languages mastering Іноземні мови, 2 (94). pp. 45-51. ISSN 2616-776X