Запис Детальніше

Перспективні напрями розвитку підручникотворення в Україні: прогностичний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710844/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=7525
 
Title Перспективні напрями розвитку підручникотворення в Україні: прогностичний аспект
Perspective directions of development of textbook creation in Ukraine: the prognostic aspect
 
Creator Гораш, Катерина Вікторівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
 
Description Автором визначено й описано традиційні та новітні наукові підходи до створення українського шкільного підручника; охарактеризовано перспективні для розвитку вітчизняного підручникотворення стратегічні напрями: 1) вивчення і застосування міжнародного досвіду в створенні та оцінюванні українських підручників (зокрема формування змісту, визначення структури й формату оформлення підручників, застосування міжнародних електронних навчальних ресурсів і методик, технологій та критеріїв оцінювання шкільної книги); 2) розроблення ефективної системи оцінювання якості українських підручників на основі результатів досліджень вітчизняного досвіду та міжнародних і національних критеріїв оцінювання навчальної книги (зокрема врахування таких, як: інноваційність, диференціація змістовного наповнення (що особливо важливо в умовах активного запровадження інклюзії), пробільність, спеціалізація тощо; 3) розвиток співпраці із зарубіжними вченими і вчителями в розробленні шкільних інтегрованих підручників для закладів середньої освіти (шкіл національних меншин в Україні та зарубіжних шкіл, в яких офіційно вивчається українська мова, освітніх закладів української діаспори тощо); 4) презентація продукції вітчизняного підручникотворення на міжнародних освітніх заходах (книжкових ярмарках, виставках, конференціях з проблем створення якісних підручників) та участь українських видавництв у конкурсах на кращий європейський підручник (Best European Schoolbook award), кращі європейські навчальні матеріали (Best European Learning Materials); 5) входження українських видавництв шкільної книги до міжнародних об’єднань, освітніх медіа та асоціацій (наприклад, Асоціації європейських освітніх видавництв, Міжнародної асоціації досліджень в галузі шкільних підручників тощо).
The author defines and describes the traditional and up-to-date scientific approaches to the creation of the Ukrainian school textbook. The perspective directions for the development of Ukrainian textbook development are described: 1) the study and application of international experience in the creation and assessment of Ukrainian textbooks (in particular, the formation of content, the definition of the structure and format of textbooks, the application of international e-learning resources and methods, technologies and criteria for evaluating the school book); 2) development of an effective system for assessing the quality of Ukrainian textbooks based on the results of studies of domestic experience and international and national criteria for evaluating the study book (in particular, taking into account such as: innovation, differentiation of content content (which is especially important in conditions of active inclusion of inclusion), stability, specialization; 3) development of cooperation with foreign scientists and teachers in the development of school integrated textbooks for institutions of secondary education (schools of national nshin in Ukraine and foreign schools, which officially study Ukrainian language, educational institutions of the Ukrainian diaspora); 4) presentation of products of domestic text-books on international educational events (book fairs, exhibitions, conferences on the issues of creating quality textbooks) and the participation of Ukrainian publishing houses in the Best European Schoolbook award, Best European Learning Materials (Best European Learning Materials); 5) the entry of Ukrainian school publishers into international associations, educational media and associations (for example, the Association of European Educational Publishers, the International Association for the Study of School Textbooks).
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710844/1/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%88_PSP_Thesis.pdf
- Гораш, Катерина Вікторівна (2018) Perspective directions of development of textbook creation in Ukraine: the prognostic aspect In: Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника» 18-19 травня 2018 року (м. Мінськ, Республіка Білорусь) Педагогічна думка, м. Мінськ, Білорусь - м. Київ, Україна, pp. 29-32. ISBN 978-966-644-469-4