Громадська думка як індикатор процесу здійснення освітніх реформ
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710869/
|
|
Title |
Громадська думка як індикатор процесу здійснення освітніх реформ
Public opinion as an indicator for the process of educational reforms' implementation |
|
Creator |
Плющ, А.Н.
Хоріна, Олена Іванівна Цизман, Віра Едуардівна |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
314/316 Society 316 Соціологія |
|
Description |
Обстоюється думка, що в сучасному суспільстві на перший план виходять комунікативні методи управління, які передбачають перехід до самоорганізації суспільства на основі конструювання громадської думки. Стверджується, що попереднє формування громадської думки дає можливість впливати на просування соціальних інновацій, підтри-мка яких зумовлена причетністю суб’єктів суспільства до конструювання проекту цих інновацій. Наводяться та аналізуються результати всеукраїнського експерименту, спрямованого на формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій. Громадська думка розглядається як засіб самоорганізації суспільства, який виконує функцію зворотного зв’язку в процесі конструювання спільного плану побудови майбутнього. Відповідно до запропонованого підходу конструювання громадської думки проходить у два етапи: спочатку визначається колективний автор майбутніх перетворень, коли задаються способи кому-нікації суб’єктів суспільства; на наступному етапі відбувається конструювання спільного соціокультурного проекту, який проявляється в громадській думці. Виявлено, що негативне ставлення представників різних соціальних груп до освітніх інновацій зумовлено здебільшого недовірою до держави як до автора реформ, який не враховує інтереси інших суб’єктів суспільства. Разом з тим декларована особиста зацікавленість учасників експерименту в реформуванні середньої освіти дає надію на можливість здійснення позитивних змін у системі освіти.
Authors upgrade the idea that communicative management methods are coming to the fore in modern society. They require moving to self-organization of society on the basis of public opinion constucting. Previous forming of public opinion provides an opportunity to influence on the promotion of social innovations. Support of such innovations is conditional upon the involvement of civil society participants to the construction of project of such innovations. The results of all-Ukrainian experiment aimed on the forming of positive public opinion regarding educational innovations are presented and analyzed. Public opinion is considered as a tool for the self-organization of society. It performs the function of feedback du¬ring the creation of common plan of building the future. According to the approach proposed construction of public opinion goes through two stages: primarily the collective author of future transformations is defining, when the ways of communications between the subjects of society are specifying. On the next stage common sociocultural project, which reveals in the public opinion, is constructed. It was revealed that negative attitude of different social groups' representatives toward social innovations is based on the distrust towards the state as an author of these reforms, which doesn't take interests of other subjects of society into account. However, declared personal interest of participants involved in the experiment gives hope for the possibility of positive changes realization in the educational system. |
|
Publisher |
Інститут соціальної та політіичної психології НАПН України
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710869/1/%D0%9F%D0%BB%D1%8E%D1%89_%D0%9E_%D0%9C_%D0%A5%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B0_%D0%9E_%D0%86_%D0%A6%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B0%D0%BD_%D0%92_%D0%95_%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D1%83%D0%BC%D0%BA%D0%B0_%D1%8F%D0%BA_%D1%96%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81%D1%83_%D0%B7%D0%B4%D1%96%D0%B9%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85_%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC.pdf
- Плющ, А.Н. (orcid.org/0000-0001-8398-5148 <http://orcid.org/0000-0001-8398-5148>), Хоріна, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0002-5412-6771 <http://orcid.org/0000-0002-5412-6771>) and Цизман, Віра Едуардівна (2017) Public opinion as an indicator for the process of educational reforms' implementation Наукові студії із соціальної та політичної психології, 39 (42). pp. 188-204. ISSN 2309-8287 |
|