Запис Детальніше

Роль мультимедійних технологій у розвитку основних якостей старшокласників для професійного самовизначення

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710894/
 
Title Роль мультимедійних технологій у розвитку основних якостей старшокласників для професійного самовизначення
The role of multimedia technologies in developing the basic qualities of upper secondary school pupils in the process professional self-determination
 
Creator Чорноус, О.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Автор вважає, що в умовах профільного навчання підготовленість старшокласників до стабільної творчої праці залежить від творчої активності їх свідомості. Застосування мультимедійної складової в процесі реалізації тренінгу з розвитку креативності мислення дає змогу візуалізувати основні етапи цього процесу. Розвиток креативного мислення стає усвідомленим, системним і плановим.
The author believes that in conditions of profile education, the readiness of upper secondaty school pupils for a stable creative work depends on the creative activity of their consciousness. The use of the multimedia component in the process of implementing a training on the development of creativite thinking allows you to visualize the main stages of this process. The development of creative thinking becomes conscious, systematic and planned.
 
Publisher Posvit
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710894/1/ChOV-18_Dr.pdf
- Чорноус, О.В. (2018) The role of multimedia technologies in developing the basic qualities of upper secondary school pupils in the process professional self-determination In: Rozwój nowoczesnej edukacji і nauki – stan, problemy, perspektywy Posvit, с. Konin, Poland – c. Użhorod, Ukraine – c. Drohobyczс, Ukraine, pp. 253-255. ISBN 978-617-7235-50-6