Запис Детальніше

Теоретико-методологічні засади підвищення кваліфікації педагогічних працівників у системі професійної освіти України

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710931/
http://umo.edu.ua/zhurnal-pisljadiplomna-osvita-v-ukrajini-2/zhurnal-pisljadiplomna-osvita-v-ukrajini--12017
 
Title Теоретико-методологічні засади підвищення кваліфікації педагогічних працівників у системі професійної освіти України
Theoretical and methodological principles of professional development of pedagogical workers in the system of vocational education of Ukraine
Теоретико-методологические основы повышения квалификации педагогических работников в системе профессионального образования Украины
 
Creator Супрун, В'ячеслав Васильович
 
Subject 36 Safeguarding the mental and material necessities of life
374 Education and training out of school. Further education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті висвітлено необхідність та особливості державного регулювання підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійної освіти в сучасних умовах реформування та модернізації освітньої галузі України. Розглядається сучасний стан підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників в контексті принципів системи неперервної професійної освіти – освіти впродовж всього життя. Формування, розвиток професійної компетентності та управління людськими ресурсами представлено як необхідний системний та організаційний крок, що має супроводжувати реформування підготовки та підвищення кваліфікації педагога професійної школи в умовах інформаційно-технологічного розвитку суспільства.
The article highlights the necessity and peculiarities of the state regulation of the improvement of professional qualification of pedagogical workers of vocational education in the modern conditions of reforming and modernizing the educational branch of Ukraine. The current state of training and professional development of pedagogical workers in the context of the principles of the system of continuous professional education - education throughout life is considered. Formation, development of professional competence and human resources management is presented as a necessary system and organizational step, which should accompany the reform of the training and professional development of the teacher of a vocational school in the conditions of information and technological development of society.
В статье освещены необходимость и особенности государственного регулирования повышения квалификации педагогических работников профессионального образования в современных условиях реформирования и модернизации образования Украины. Рассматривается современное состояние подготовки и повышения квалификации педагогических работников в контексте принципов системы непрерывного профессионального образования - образования в течение всей жизни. Формирование, развитие профессиональной компетентности и управления человеческими ресурсами представлено как необходимый системный и организационный шаг, который должен сопровождать реформирование подготовки и повышения квалификации педагога профессиональной школы в условиях информационно-технологического развития общества.
 
Publisher Університет менеджменту освіти НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710931/1/%D0%A1%D0%A3%EF%BF%BD%259F%D0%A0%D0%A3%EF%BF%BD%259D.pdf
- Супрун, В'ячеслав Васильович (2017) Theoretical and methodological principles of professional development of pedagogical workers in the system of vocational education of Ukraine Післядипломна освіта в Україні, 1. pp. 34-41.