Запис Детальніше

Креативність учнів як компетентнісний результат профільного навчання (актуалізація проблеми)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711072/
 
Title Креативність учнів як компетентнісний результат профільного навчання (актуалізація проблеми)
Creativity of pupils as the competent result of profile education (actualization of the problem)
 
Creator Кравчук, Ольга Павлівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У практиці закладів загальної середньої освіти України нині проявляється закономірна тенденція акцентування методичної уваги на розвиток креативності в учнів. Креативність розглядається як системна якість кожної особистості, що забезпечує розвиток її здібностей та ефективних комунікативних зв’язків. Новою педагогічною задачею в профільному навчанні, орієнтованому на компетентнісний результат, є створення умов для застосування учнями творчих прийомів, методів та технологій, тобто творчого начала у будь-якому виді власної діяльності.
In the practice of institutions of general secondary education of Ukraine, a regular tendency of accentuating methodical attention to the development of creativity in students is now emerging. Creativity is seen as the systemic quality of each individual, ensuring the development of their capabilities and effective communication links. A new pedagogical task in profile education , focused on the competent result, is to creating conditions for students to use creative techniques, methods and technologies, that is, a creative start in any form of their own activities.
 
Publisher Posvit
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711072/1/KOP-1806Uzhl.pdf
- Кравчук, Ольга Павлівна (2018) Creativity of pupils as the competent result of profile education (actualization of the problem) In: Rozwój nowoczesnej edukacji і nauki – stan, problemy, perspektywy Posvit, с. Konin, Poland – c. Użhorod, Ukraine – c. Drohobyczс, Ukraine, pp. 196-198. ISBN 978-617-7235-50-6