Запис Детальніше

Кваліфікація викладачів професійно-технічних навчальних закладів як наукова проблема

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711170/
http://sbornikipto.wixsite.com/sbornik/about-us-ccjp
 
Title Кваліфікація викладачів професійно-технічних навчальних закладів як наукова проблема
The qualifications of teachers of vocational education institutions as a scientific problem
Квалификация преподавателей профессионально-технических учебных заведений как научная проблема
 
Creator Сиско, Наталія Миколаївна
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Автором статті досліджено наукову категорію «кваліфікація», зокрема викладача професійно-технічного навчального закладу, її взаємозв’язок з поняттями «компетентність», «атестація», «сертифікація».
Сучасне розуміння кваліфікації як втілення певної якості виходить за межі придатності для професійної діяльності та не обмежується її професійними ознаками. Рамки, як певне шкалювання кваліфікацій, передбачають принципово їх вимірюваність. Для забезпечення цього процесу кваліфікації описуються в термінах результатів навчання, останні, у свою чергу, виражаються через компетентності, реалізаційні здатності викладача професійно-технічного навчального закладу забезпечити якісну підготовку кваліфікованих робітників.
Термін «кваліфікація» охоплює широке різноманіття результатів формального, неформального, інформального навчання як в освітній системі, так і поза нею. Кваліфікації поділяються на академічні, що надаються на основі освітніх стандартів та професійні на основі професійних стандартів, вироблених у сфері праці.
Автором вперше проаналізовано визначення феномену поняття «кваліфікація» у низці законів, постанов, наукових праць різних галузей знання. На основі узагальнення ознак виділено такі її наступні характеристики як сукупність знань, умінь та професійних навичок, стандартизована сукупність здобутих особою компетентностей; ступінь придатності, підготовленості, втілення певної якості діяльності; вимірюваність, оцінка, результат оцінювання і визнання; ступінь, звання, диплом, свідоцтво.
У статті вперше визначено, що кваліфікація описується компетентностями, може бути різних рівнів, повинна вимірюватись, оцінюватись та визнаватись.
У висновках дослідження проблеми зазначається, що кваліфікаційні вимоги до викладачів не повною мірою описують компетентності, якими повинен володіти сучасний викладач ПТНЗ. Встановлення кваліфікаційних категорій та сертифікація викладачів потребують подальших наукових досліджень.
The author of the article investigates the scientific category «qualification», in particular the teacher of the vocational and technical educational institution, its connection with the concepts of «competence», «certification», «certification».
Modern understanding of qualifications as an implementation of a certain quality goes beyond the scope of professional activity and is not limited its professional features. The frameworks, as a certain scaling of qualifications, provides their measurability in principle. For ensure this process, qualifications are described in terms of learning outcomes, the latter, in turn, are expressed through the competence, implementation capacity of a teacher from vocational education institution to ensure the qualitative training of skilled workers.
The term «qualification» covers a wide variety of results of formal, informal, informal as learning both in the educational system and outside it. Qualifications are divided into academic, provided on the basis of educational standards and professional which basis on professional standards are
produced in the field of labor.
The author for the first time analyzed the definition of the phenomenon of the concept «qualification» in a number of laws, regulations, scientific works of various branches of knowledge. Based on the generalization of the signs, the following characteristics are identified as a set of knowledge, skills and professional skills, a standardized set of competences acquired by a person; degree of fitness, preparedness, implementation of a certain quality of activity; measurement, evaluation, evaluation result and recognition; degree, rank, diploma, certificate.
In the article, for the first time, it has been determined that qualifications are described by competencies, may be different levels, should be measured, evaluated and recognized.
In conclusions of the study indicate that the qualification requirements for teachers do not fully describe competences that a current teacher of the VETT must possess. Establishing qualification categories and teachers` certification require further research.
Автором статьи исследовано научную категорию «квалификация», в частности преподавателя профессионально-технического учебного заведения, ее взаимосвязь с понятиями «компетентность», «аттестация», «сертификация».
Современное понимание квалификации как воплощение определенного качества выходит за пределы пригодности для профессиональной деятельности и не ограничивается ее профессиональным признакам. Рамки, как некое шкалирование квалификаций, предусматривают принципиально их измеримость. Для обеспечения этого процесса квалификации описываются в терминах результатов обучения, последние, в свою очередь, выражаются через компетентности, реализационные способности преподавателя профессионально-технического учебного заведения обеспечить качественную подготовку квалифицированных рабочих.
Термин «квалификация» охватывает широкое многообразие результатов формального, неформального, информального обучение как в образовательной системе, так и вне ее. Квалификации делятся на академические, предоставляемых на основе образовательных стандартов и профессиональные на основе профессиональных стандартов, выработанных в сфере труда.
Автором впервые проанализированы определения феномена понятие «квалификация» в ряде законов, постановлений, научных трудов различных отраслей знания. На основе обобщения признаков выделены следующие ее характеристики как совокупность знаний, умений и профессиональных навыков, стандартизированная совокупность полученных лицом компетенций; степень годности, подготовленности, воплощение определенного качества деятельности; измеримость, оценка, результат оценки и признания; степень, звание, диплом, свидетельство.
В статье впервые определено, что квалификация описывается компетенциями, может быть разных уровней, должна измеряться, оцениваться и признаваться.
В выводах исследования проблемы отмечается, что квалификационные требования к преподавателям не в полной мере описывают компетентности, которыми должен обладать современный преподаватель ПТУЗ. Установление квалификационных категорий и сертификация преподавателей требуют дальнейших научных исследований.
 
Publisher Видавництво ТОВ «ІМА-прес»
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711170/1/%D0%A1%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%20%D0%9D..pdf
- Сиско, Наталія Миколаївна (2017) The qualifications of teachers of vocational education institutions as a scientific problem Професійна освіта: проблеми і перспективи (13). pp. 65-69. ISSN 2411-6238