Запис Детальніше

Проблеми майстерності в діяльності наукових шкіл: історико-педагогічний аспект і перспектива

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711206/
 
Title Проблеми майстерності в діяльності наукових шкіл: історико-педагогічний аспект і перспектива
Problems of mastery in the activity of scientific schools: historical and pedagogical aspect and perspective
 
Creator Ничкало, Нелля Григорівна
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
001.9 Dissemination of ideas
37.09 Organization of instruction
 
Description Наукові школи - це особливе явище в історії розвитку різних галузей знання. їх системна діяльність, міждисциплінарність, прогностичність органічно поєднують грандіозний комплекс проблем - соціально-культурних, економічних, філософських, педагогічних, психологічних, соціологічних та інших. їх послідовне вивчення й обґрунтування наукових рекомендацій і прогнозів - одне із завдань наукознавства.
Scientific schools are a special phenomenon in the history of the development of various branches of knowledge. their systemic activity, interdisciplinarity, and prognosticability organically combine the grandiose complex of problems - socio-cultural, economic, philosophical, pedagogical, psychological, sociological, and others. their consistent study and substantiation of scientific recommendations and forecasts is one of the tasks of science education.
 
Publisher ДОВ "Вінниця"
 
Date 2008
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711206/1/30.pdf
- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684 <http://orcid.org/0000-0002-5989-5684>) (2008) Problems of mastery in the activity of scientific schools: historical and pedagogical aspect and perspective Філософія педагогічної майстерності. pp. 25-35.