Проблеми майстерності в діяльності наукових шкіл: історико-педагогічний аспект і перспектива
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711206/
|
|
Title |
Проблеми майстерності в діяльності наукових шкіл: історико-педагогічний аспект і перспектива
Problems of mastery in the activity of scientific schools: historical and pedagogical aspect and perspective |
|
Creator |
Ничкало, Нелля Григорівна
|
|
Subject |
001.89 Organization of science and scientific work
001.9 Dissemination of ideas 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
Наукові школи - це особливе явище в історії розвитку різних галузей знання. їх системна діяльність, міждисциплінарність, прогностичність органічно поєднують грандіозний комплекс проблем - соціально-культурних, економічних, філософських, педагогічних, психологічних, соціологічних та інших. їх послідовне вивчення й обґрунтування наукових рекомендацій і прогнозів - одне із завдань наукознавства.
Scientific schools are a special phenomenon in the history of the development of various branches of knowledge. their systemic activity, interdisciplinarity, and prognosticability organically combine the grandiose complex of problems - socio-cultural, economic, philosophical, pedagogical, psychological, sociological, and others. their consistent study and substantiation of scientific recommendations and forecasts is one of the tasks of science education. |
|
Publisher |
ДОВ "Вінниця"
|
|
Date |
2008
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711206/1/30.pdf
- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684 <http://orcid.org/0000-0002-5989-5684>) (2008) Problems of mastery in the activity of scientific schools: historical and pedagogical aspect and perspective Філософія педагогічної майстерності. pp. 25-35. |
|