"New Ukrainian School": the Present and the View to the Future
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711235/
|
|
Title |
"New Ukrainian School": the Present and the View to the Future
"Нова українська школа": сьогодення і перспективи на майбутнє |
|
Creator |
Nychkalo, Nellia
|
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The main provisions of the Concept of the new Ukrainian school, peculiarities of the preparatory work for its approval by the Board of the Ministry of Education and Science of Ukraine and the Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine No.988-p of 14.12.2016 On Approving the Concept for the Implementation of State Policy in the Field of General Secondary Education Reform “New Ukrainian School” for the period 1 0 4 Nellya Nychkalo up to 2029 have been revealed. The components of the Concept, directions, tasks of implementation in accordance with each direction are highlighted. The significance and content of the main competences of the graduate of high school (communication with the state (native in case of difference) and foreign languages, mathematical literacy, competence in natural sciences and technologies, information and digital competence, life skills, social and civil competencies, entrepreneurship, general cultural literacy, environmental literacy and healthy life) have been analyzed. The approaches to the development of a new standard of general secondary education are described. Three main stages of the reform, which will be carried out in 2018-2029 have been described. The attention to the new Law of Ukraine «On Education» (2017) has been drawn. У статті розглянуті Основні положення Концепції нової української школи, особливості підготовчої роботи для її затвердження Правлінням Міністерства освіти та Накази України, наказ Кабінету Міністрів України від 09.12.2011 р. № 988-р Про затвердження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до до 2029 р. Виділені компоненти Концепції, напрями, завдання виконання відповідно до кожного напряму. Значення та зміст основних компетенцій випускника вузу (спілкування з державою (рідною в разі різниці) та іноземними мовами, математична грамотність, компетенція в галузі природничих наук та технологій, інформаційна та цифрова компетентність, життєві навички, соціальна та проаналізовано цивільну компетентність, підприємництво, загальну культурну грамотність, екологічну грамотність та здоровий спосіб життя). Описуються підходи до розробки нового стандарту загальної середньої освіти. Описано три основні етапи реформи, які будуть проведені в 2018-2029 роках. Звернуто увагу на новий Закон України «Про освіту» (2017 р.). |
|
Publisher |
Institute of Social Work of Pedagogical University of Krakow
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711235/1/55.pdf
- Nychkalo, Nellia (orcid.org/0000-0002-5989-5684 <http://orcid.org/0000-0002-5989-5684>) (2017) "New Ukrainian School": the Present and the View to the Future Labor at Educatio, 5. pp. 89-106. ISSN 2353-4745 |
|