Запис Детальніше

Українська наукова школа педагогічної майстерності - скарбниця сьогодення і майбутнього

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711279/
 
Title Українська наукова школа педагогічної майстерності - скарбниця сьогодення і майбутнього
Ukrainian Scientific School of pedagogical excellence — the treasure and present future
 
Creator Ничкало, Нелля Григорівна
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
37.02 General questions of didactics and method
92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags
 
Description Здійснено ретроспективний аналіз розвитку наукової школи педагогічної майстерності академіка І.А. Зязюна в останній чверті XX — на початку XXI століття. Розкрито її зв ’язки з іншими авторськими школами (академіка О.А. Захаренка), простежено вплив концепції педагогічної майстерності на модернізацію педагогічної освіти в Україні. Схарактеризовано навчально-методичний комплекс «Педагогічна майстерність», що охоплює 2 програми, підручник, навчально-методичні посібники та хрестоматію.
The development of academician I.A. Zyazyun’s science school «Teacher excellence» in the last quarter of XX - beginning of XXI century has been analyzed in the retrospective
aspect. It reveals its links with other authors’ schools (Academician A.A. Zaharenka), traces the influence of the concept of pedagogical excellence on the modernization of teacher education in Ukraine. The author has characterized the educational and methodical complex «Pedagogical excellence» that includes 2 curriculums, text-books, educational
and methodical manuals and a reading-book.
 
Publisher Фенікс
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711279/1/40.pdf
- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684 <http://orcid.org/0000-0002-5989-5684>) (2013) Ukrainian Scientific School of pedagogical excellence — the treasure and present future Педагогічна майстерність академіка Івана Зязюна. pp. 51-70.