Запис Детальніше

Cитуація на українському ринку праці та професійна освіта

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711309/
http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/archiwum.html
 
Title Cитуація на українському ринку праці та професійна освіта
Situation in Ukrainian Labour Market and vocational education
Sytuacja na ukraińskim rynku pracy a kształcenie zawodowe
 
Creator Nychkalo, Nellia
 
Subject 374 Education and training out of school. Further education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Об'єктивний аналіз проблем ринку праці в будь-якій країні - в Польщі чи Україні, вимагає багаторівневого підходу. Це визначається основою та глибиною терміну "ринок праці", що включає ключові ідеї з багатьох галузей наукового знання, таких як економіка, філософія, соціологія, педагогіка, психологія та робоча педагогіка, а також психологія. У статті висвітлено проблеми безробіття, освіти та підготовки кадрів, адаптованих до поточних потреб ринку.
Objective analysis of problems concerning labour market in any country - whether in Poland or in Ukraine needs multilevel approach. It is determined by the core and depth of the term “labour market”, which includes key ideas from many fields of scientific knowledge, such as economy, philosophy, sociology, pedagogy, psychology and work pedagogy as well as psychology. In the article there are elaborated issues of unemployment, education and preparation of personnel adjusted to current needs of market.
 
Publisher ITeE - РІВ
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711309/1/70%20%282%29.pdf
- Nychkalo, Nellia (orcid.org/0000-0002-5989-5684 <http://orcid.org/0000-0002-5989-5684>) (2009) Situation in Ukrainian Labour Market and vocational education Edukacja ustawiczna Dorosłych. Polish journal of continuing education, 3 (66). pp. 57-71. ISSN 1507-6563